De ECG heeft zijn 20ste verjaardag op feestelijke wijze gevierd

In 2017 viert de ECG (de Europese vereniging van autologistiekers) haar twintigjarige bestaan. Samen met de eregast, Europees commissaris Violeta Bulc, kwamen de genodigden van de ECG, die in de wereld van het transport één grote familie zijn geworden, woensdag in Brussel samen. De ECG is er (net zoals de ECTA voor het transport van chemische producten) in geslaagd om via een constructieve dialoog met zowel de Europese politieke wereld als met zijn grootste klanten, de constructeurs, de belangrijkste autotransporteurs en -logistiekers samen te brengen (de groep is fundamenteel multimodaal en omvat ook de scheepvaartmaatschappijen). Dat bewees het gezelschap dan ook dat in Brussel was verzameld. Maar daar houdt het succes van de vereniging niet bij op want haar voorzitter Wolfgang Göbel liet trots weten dat de ECG opnieuw de drempel van de 100 leden heeft overschreden. De vereniging haalde dit cijfer eerder ook al, maar dat was in een tijd waarin de golf van fusies en overnames de rangen van de transporteurs nog niet had uitgedund. In haar toespraak verklaarde Europees Commissaris voor Transport Violeta Bulc dat de uitdaging van het koolstofvrij maken van het transport moet worden omgebogen tot een kans voor de bedrijven, net zoals de nood om de economie te ‘deblokkeren’ symbool staat voor het toekomstige pelotonrijden en voor zelfrijdende voertuigen. Bovendien bevestigde ze de publicatie op 31 mei van het belangrijke maatregelenpakket dat kort ‘Initiatief voor het Wegtransport’ wordt genoemd en dat alle basisregels zal beïnvloeden die het wegtransport coördineren (de cabotage, die zou kunnen worden uitgebreid, de rust- en rijtijden, toegang tot het beroep en tot de markt…). 2018 zal dan weer in het teken van de multimodaliteit binnen de Europese Commissie staan.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo