Hyster gaat elektrische zware heftrucks maken

Binnenkort brengt Hyster vorkheftrucks met een groot vermogen op de markt die met een elektrische motor zijn uitgerust. Ze zijn bestemd voor de havens en de zware industrie. “Dankzij een modulaire aanpak en een innovatieve technologie genieten bedrijven bij de aankoop van hun heftrucks binnenkort van een uitgebreide keuze, waardoor ze een oplossing krijgen die niet alleen zo weinig mogelijk vervuilt, maar ook aan hun eigen behoeften is aangepast,” vertelt Brett Schemerhorn, President Big Trucks, Americas bij Hyster. Wanneer zware heftrucks met een elektrische motor worden uitgerust, is het een kwestie van evenwicht tussen de verticale verplaatsing van de lading en de PTO die zich met de tractie verbindt,” legt Jan Willem van den Brand uit, Director Big Truck Product Strategy & Solutions bij Hyster. “Om niet aan efficiëntie in te boeten, moeten we dat evenwicht bereiken zonder de elektrische circuits te groot te maken of een onaanvaardbaar verstellingsbereik te hebben. Met elektrische motoren moeten we rekening houden met nieuwe variabelen voor de gebruikscyclus: de werkingsuren, het aantal verplaatsingen, de energiekosten (waterstof of elektriciteit), de installatiekosten van de nodige infrastructuur en de tijd en kosten van elke oplading.” De eerste ‘emissievrije’ modellen zullen waarschijnlijk lithium-ion-batterijen hebben, maar Hyster werkt nu al aan de volgende fase waarbij voertuigen worden aangedreven door waterstofcellen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo