H.Essers is vorige week gestart met de herontwikkeling van de Ford-site in Genk. De H.Essers Dry Port Genk wordt een megasite met 160.000 m² nieuwe magazijnoppervlakte, goed voor de creatie van 420 nieuwe jobs. Op maandag 19 juni zijn de eerste afbraakwerken op de Ford-site gestart. Verwacht wordt dat de eerste fase van de Dry Port, met nieuwe magazijnen voor de chemiedivisie, tegen de tweede helft van 2018 operationeel zal zijn. H.Essers Dry Port Genk wordt een megasite met 160.000 m² nieuwe magazijnoppervlakte. De site zal de thuishaven worden voor de logistieke handling en stockage van een ruime waaier aan producten, zoals autolak en poetsmateriaal. 1.800 vrachtwagens minder per maand CEO Gert Bervoets: “Dry Port Genk is een verdere groeipool voor een van onze specialisatie segmenten en past perfect in onze strategische ontwikkelingen binnen complexe supply chains. Met de realisatie van deze megasite kunnen we niet alleen onze klanten een grotere flexibiliteit bieden in logistieke noden, maar creëren we ook 420 nieuwe jobs. Bovendien wordt dit een echte tri-modale terminal: dankzij de perfecte ontsluiting kan er geoptimaliseerd worden tussen de transportmogelijkheden via weg, water en spoor. Zo kunnen we er per maand 1.800 vrachtwagens mee van de weg halen door de transporten via het water en de inlandterminal van en naar Genk te vervoeren.”