Google Glass terug op de markt met logistieke toepassingen

Het technologiebedrijf X, net als Google een dochter van Alphabet, is gestart met de volwaardige commercialisering van een slimme bril voor professioneel gebruik. De Google Glass was twee jaar geleden een grote technologische flop, maar hij komt nu terug als ‘Glass’ (zonder Google). Eigenlijk is de bril nooit van de markt verdwenen. Alleen de consumentenversie werd roemloos uit de etalage genomen. In sommige ondernemingen is men de bril blijven testen, onder andere in de logistiek. Om de toepassingen uit te werken is X partnerships aangegaan met een aantal technologie- en softwarebedrijven zoals Ubimax en Picavi. Zelf verbeterde het de bril op ergonomisch vlak. Google verkoopt de bril nu niet meer zelf, maar via die partners. Naast de picking in de logistiek mikt de Glass Enterprise Edition in eerste instantie op assemblage (voor het nemen van onderdelen, het volgen van instructies, enzovoort) en op de medische sector (om dokters en verplegers papierloos te laten werken). Twee jaar geleden heeft het VIL slimme brillen uitgetest in het kader van het project ‘Vision in Logistics’. De conclusie was dat grote productiviteitswinsten mogelijk zijn tegen een relatief lage investering. Vooral in magazijnen waar men nog geen ander pickingsysteem gebruikt, kan een productiviteitswinst van 20 à 25% gehaald worden, bleek toen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo