‘Same day delivery’ in België helemaal niet populair

Een levering op de dag van de bestelling lijkt steeds minder belangrijk te worden voor de Belgische e-shopper. Slechts 24% heeft daar interesse voor. Leveringen binnen het uur of de twee uur scoren nog slechter (20%), alsook leveringen op zondag (21%). Dat hebben de onderzoekers van de DPD ‘E-shopper Barometer’ vastgesteld, die zopas voor de tweede keer is gepubliceerd. Er is daarentegen een zeer duidelijke voorkeur van de Belgische e-shoppers voor ‘next day delivery’. 81% van hen is meer geneigd om te bestellen als de levering de volgende dag mogelijk is. Vorig jaar was dat percentage nog 84%. Het merendeel van de Belgische e-shoppers (71%) kiest ervoor om bij een bepaalde website/retailer een bestelling te plaatsen indien deze de levering tot op 1 uur nauwkeurig kan verzekeren. Als de consument ook zelf de dag en het tijdstip tot op 1 uur nauwkeurig kan selecteren, dan stijgt dat percentage tot 75%. Gratis levering is voor 91% van de Belgische onlineconsumenten een must.  In de praktijk blijkt dat men ze gehoor geeft: 73% van hen gaf aan dat voor de levering van hun laatste bestelling, geen kosten werden aangerekend.  

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo