XPO gaat voor de last-mile, maar (nog) niet in België

XPO Logistics zal een last‑mile logistieke dienst in een paar Europese landen aanbieden. Daar hoort België nog niet bij. Troy Cooper, Chief Operating Officer, XPO Logistics, verklaart: ”Onze last‑mile expansie in Europa wordt gedreven door de vraag van onze klanten, met name voor e-commerce. Consumenten kopen steeds meer grote artikelen online, zoals meubels en huishoudelijke apparatuur. Bij deze thuisleveringen komen vaak gespecialiseerde diensten kijken, zoals montage, installatie en testen. Voor onze nieuwe uitbreiding gebruiken wij dezelfde gepatenteerde technologie en hetzelfde succesvolle businessmodel waardoor wij zijn uitgegroeid tot een last‑mile leider in Noord-Amerika.” In Amerika verzorgt XPO 3 miljoen last-mile leveringen per jaar. Luis Gomez, Managing Director of Transport, XPO Logistics Europe, voegt daaraan toe: ”In de huidige situatie is de markt sterk gefragmenteerd, met een groot aantal kleinschalige regionale spelers. XPO heeft de schaalgrootte en ervaring om door heel Europa klanten een resultaatgerichte oplossing te bieden om zo gelijke tred te houden met de snelgroeiende e‑commerce markt.” XPO verwacht dit jaar meer dan 750.000 last‑mile leveringen voor retailers en e-commerce bedrijven in Europa te verzorgen. De dienst wordt eerst aangeboden in het Verenigd Konikrijk, Ierland, Nederland, Spanje en Frankrijk.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo