Groep Heylen wil meer de nadruk leggen op internationalisering van de activiteiten. Daarom verandert de naam in Heylen Group. Met de nieuwe naam wil ze zich beter positioneren op de buitenlandse markt. De divisie die instaat voor de logistieke vastgoedprojecten krijgt tevens een eigen identiteit, onder de naam Heylen Warehouses. Heylen Group heeft vandaag activiteiten in België, Nederland, Luxemburg, Italië en Finland. Ze omvatten negen pijlers, zoals retail, keukendesign, muntenslagerij en logistiek vastgoed. “Met deze herpositionering willen we duidelijk maken dat Heylen Group een industriële holding is met internationale activiteiten”, zegt voorzitter Wim Heylen. De tak logistiek vastgoed is inmiddels de grootste van de groep geworden. “Daarom is de tijd rijp om deze in de markt te zetten als een volwaardig autonoom bedrijf met een eigen visie en positionering. Juridisch was die tak al autonoom, maar ze wordt nu een aparte entiteit onder de naam Heylen Warehouses”, aldus Philippe Deschilde, de CEO van die divisie.