In Londen werkt UPS momenteel met 65 elektrische voertuigen. Meer kan het er niet inzetten omdat de elektriciteitsbehoefte het aanbod soms nu al overstijgt. De oplossing komt van een project dat het samen met de beheerder van het lokale elektriciteitsnet heeft uitgewerkt. In het kader van dit project, Smart Electric Urban Logistics, hebben de partners diverse ideeën samengebundeld om de elektriciteit van het net te gebruiken op de ogenblikken waarop ze ook beschikbaar is: Smart Grid (intelligent elektriciteitsnet) en accu’s om elektriciteit op te slaan op de operationele locaties van de voertuigen. Die batterijen kunnen zo eerst in elektrische voertuigen zelf zijn gebruikt en daarna een tweede leven krijgen. Volgens UPS tonen de resultaten van het SEUL-project aan dat het mogelijk is een groot park met elektrische voertuigen te mobiliseren, zonder hierbij al te hoge bedragen in een dure herlaadstructuur te hoeven investeren. Het businessmodel van een elektrische vloot zou zo sterk worden geoptimaliseerd. In Londen zou UPS hiermee zijn volledige wagenpark (170 voertuigen) elektrisch kunnen laten rijden.