Een paar weken geleden kondigde Renault Trucks Belgium de reorganisatie van zijn ’tweedehands’-service aan, waarbij vier Used Truck Centres bij concessiehouders worden ondergebracht. De nieuwe formule lijkt aan te slaan, vooral nu de levertijden voor nieuwe voertuigen erg lang zijn. Zo was Transport Frisaye (Jemeppe-sur-Meuse) dringend op zoek naar nieuwe voertuigen. “We hadden extra voertuigen nodig voor het binnenlands transport, en Renault Trucks had twee Renault Trucks T met automatische transmissie in zijn aanbod tweedehandsvoertuigen. We hebben ze gekocht omdat ze snel beschikbaar en in goede staat waren”, zegt Gavrilo Radanovic, de bedrijfsleider. Het Used Truck Center bij Lens Motors in Luik rondde de transactie af. Een ander voorbeeld is Michel Lamquet, directeur-chauffeur gespecialiseerd in bulktransport met kippers in de Benelux en Duitsland: “Ik kocht een Renault Premium Euro 5 met 250.000 km op de teller. Ik besloot een tweedehandsvoertuig te kopen omdat ik een nieuwe activiteit begon, het transport met kippers, en ik geen grote financiële risico’s wou nemen.”