Renault Trucks pakt op de Heizel uit met een compleet uitgeruste T High Sleeper 480 pk. “Met een hoger laadvermogen, efficiëntere motoren en innovaties om het verbruik te verlagen, zetten we een nieuwe stap in ons streven om van een vrachtwagen een winstcentrum te maken”, zegt de Franse constructeur. Daarnaast komt er een Renault Trucks C 6×4 met 13-liter motor 480 pk met AJK-containerhaaksysteem. De C kan worden uitgerust met Optitrack, het aandrijfsysteem met hydraulische motoren in de voorwielen dat de truck tijdelijk extra tractie geeft en in vergelijking met een permanente vierwielaandrijving zuiniger is en een lager leeggewicht heeft. Optitrack is een handige oplossing voor wie af en toe een werf oprijdt zoals betonmixers of wie bijvoorbeeld al eens op een modderige landweg moet zijn om zijn lading op te pikken zoals een melktransport. Het derde voertuig is een Master L3H2 Renault Trucks Edition. De Master is beschikbaar in verschillende configuraties met een totaalgewicht van 2,8 tot 4,5 ton. De Renault Master – verdeeld door Renault Trucks – heeft een klein rood plaatje op de zijdeur met opschrift By Renault Trucks. “Zo weet de klant dat hij kan rekenen op de service van een vrachtwagendealer”, zegt Renault Trucks. “Samen met de klant zorgen we ervoor dat de bedrijfswagen aangepast is aan zijn werkzaamheden. Onze slogan is niet voor niets 100 % service op maat.” Dit jaar komen er voor de T, de C en de K nieuwe infotainment platformen en zwaardere achterassen (totaalgewicht 60 ton met enkelvoudige reductie). Voor de Renault Trucks D – het distributiesegment – is ook adaptieve cruise control beschikbaar. Eind 2018 komen er nieuwe motoren die voldoen aan Euro 6 step D en komt er een nieuwe digitale tachograaf. De Master ZE – volledig elektrisch aangedreven bestelwagen – komt er in de tweede helft van het jaar en in 2019 komt er ook een elektrische vrachtwagen.