Interieurwinkelketen Casa lanceerde gisteren een volwaardige webshop, waarbij de klant ervoor kan kiezen om de bestellingen aan huis te laten leveren. Voordien was enkel Click & Collect, waarbij de bestelling in een winkel afgehaald wordt, mogelijk. Voor de nieuwe dienst doet het bedrijf een beroep op Katoen Natie en diens distributiecentrum in Genk. Voor Click & collect wordt het fulfilment gedaan in het distributiecentrum van Domus Logistics – een dochterbedrijf van de Casa-groep – webshop in Olen. Vandaaruit worden de winkels in België, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Portugal, Zwitserland, Italië en sinds een week Nederland bevoorraad. Vermits die online bestellingen in dezelfde winkels worden afgehaald, worden beide stromen gebundeld. Nu starten dus ook thuisleveringen in het merendeel van de Europese landen waar de keten actief is. In eerste instantie wordt de dienst aangeboden voor meubilair en tuinmeubilair. Na evaluatie zal naar verwachting ook de rest van het assortiment thuis geleverd worden. Die nieuwe e-commerce activiteiten werden opgezet in samenwerking met Katoen Natie. Die zorgt voor de centrale uitlevering naar alle Europese landen vanuit diens site in Genk. Daar bouwt de Antwerpse groep haar distributiecentrum uit tot een volwaardige logistieke hub voor de e-commerce. Naar verluidt gebeurt daar nu ook al e-fulfilment voor healthcare en beautycare webshops.