Hyster werkt aan een elektrische reachstacker

Hyster Europe is aan het werken aan een elektrische reachstacker met hoge capaciteit, zodat havens en zware industrie in de nabije toekomst hun volledige Big Truck-vloten kunnen elektrificeren.

De Hyster-containerhandler van de volgende generatie heeft een capaciteit van 52 ton. Volgens Hyster zal de nieuwe heftruck dezelfde voorwaarden bieden als de diesel-aangedreven containerhandlers van Hyster. De eerste beschikbare opties worden enkel aangedreven door een lithium-ion batterij. Als de brandstofceltechnologie volledig is ontwikkeld verwacht Hyster drie mogelijke toepassingen: aangedreven door de lithium-ion batterij, een combinatie van een kleine batterij met een Nuvera-brandstofcelmotor of een middelgrote batterij met brandstofcelmotor. De beste keuze voor de krachtbron is volledig afhankelijk van de specifieke toepassing.

“De capaciteit van een lithium-ion batterij is waarschijnlijk niet voldoende als langetermijnoplossing voor zware toepassingen zonder de mogelijkheid om tijdens de dienst opnieuw op te laden”, legt Jan-Willem van den Brand uit, directeur Big Truck Product Strategy & Oplossingen bij Hyster. Een door brandstofcellen aangedreven motor kan handig zijn. Door een combinatie van een batterij met een Nuvera-brandstofcelmotor, die fungeert als een ingebouwde generator, gaan Big Trucks in de toekomst continu kunnen werken via zero-emission.”

Havenbedrijven moeten zich ook vorbereiden op een toekomst met lagere emissies, door b.v. hun oplaadinfrastructuur aan te passen  en door de oplaadbeurten van al hun heftrucks zorgvuldig in te plannen. Daarbij is volgens van den Brand van belang hoe lang een laadbeurt duurt, bij welk station en wanneer de heftruck geladen moet worden.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo