Dick Frères (Tubeke) kreeg onlangs van Truck Center Sint-Pieters-Leeuw de sleutels van haar eerste Mercedes-Benz Actros 8×4. Dit is de eerste SLT met Gigaspace cabine die in ons land wordt geleverd.
Dick Frères is een trouwe Iveco-klant, maar toen ze op zoek gingen naar een trekker die probleemloos met een treingewicht van 180 ton een helling kon nemen, bleek de Actros SLT met Turbo Retarder Koppeling toch de beste oplossing. Deze trekker heeft een OM473 motor met 625 pk en 3.000 Nm koppel in combinatie met een Mercedes PowerShift 3 versnellingsbak. “Op die manier worden aan het TRK-systeem ook alle voordelen van de PowerShift verbonden zoals een lagere consumptie en een verhoogde veiligheid van de krachtoverbrenging aangezien er automatisch tussen de 16 versnellingen wordt geschakeld”, zeggen SLT-kenners Geert Groeninckx en Nico Van Britsom van het Sales Engineering team. Met de High Performance Engine Brake en de TRK is het gecombineerde remvermogen maximum 735 kW, en er kan veilig geremd worden aan het maximale vermogen, zelfs met een zware vracht. “Daarnaast moeten de remmen minder vaak vervangen worden”, aldus Geert Groeninckx en Nico Van Britsom. Daar er bij Dick Frères vaak naar het buitenland wordt gereden is wat extra ruimte in de cabine geen overbodige luxe. Sales Consultant Jan Walravens van Truck Center Mercedes-Benz in Sint-Pieters-Leeuw: “Bob wou eerst een Bigspace, maar toen kwam de vraag om er een microgolfoven en tv in te verwerken. Dat bleek echter geen simpele ingreep. Voor dezelfde prijs heb je dan een Gigaspace.” En zo rijdt nu de eerste SLT met Gigaspace-cabine in België…
Gisteravond onthulde de federatie Transport en Logistiek Vlaanderen een nieuw logo, veel moderner dan het logo dat werd gebruikt sinds de naam SAV plaatsmaakte voor TLV. Maar de verandering is meer dan alleen cosmetisch. TLV maakt van de gelegenheid gebruik om nieuwe diensten voor zijn leden te lanceren. De meest emblematische is een digitale ‘kennisbank’ […]
In 1932 trok Frans Roosens de straten op met paard en kar om boter en eieren te vervoeren. In de jaren die volgen is Roosens Transport uitgegroeid tot een volwaardige transportfirma. Het Antwerpse familiebedrijf telt vandaag de dag 73 chauffeurs. En die volgen allemaal de verplichte code 95-opleiding bij nxtpro. Al 12 jaar lang. “Op […]
Suys, voorheen gekend als Building Shutter Systems, is een Belgische producent van oplossingen voor zonnewering en rolluiken. Voor het transporteren van deze producten naar hun verdelers in binnen- en buitenland heeft Suys een vloot van zeven eigen voertuigen. De nieuwe aanwinst is een DAF XG 480 FAR LD. De nieuwe DAF draagt de nieuwe firmakleuren. […]
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.