Kurt Pierloot (ex-bpost) vervangt Johan Milliau als CEO van Bleckmann

Kurt Pierloot is aangesteld als CEO van de fashion & lifestyle logistieker Bleckmann. Hij komt over van bpost, waar hij een belangrijke rol speelde in de uitbouw van de pakjesactiviteiten en de logistieke diensten voor e-commerce. Hij vervangt Johan Milliau, die in het bedrijf actief blijft als aandeelhouder en Executive Director van de raad van bestuur.

Milliau stond negen jaar aan het hoofd van Bleckmann. Hij was de drijvende kracht achter de enorme groei van het bedrijf dat ontstond na de overname in 2010 van het transport- en logistiekbedrijf Belspeed. Vandaag realiseert Bleckmann een jaaromzet van 300 miljoen en telt het een dertigtal DC’s in België, Nederland en het VK. Vorig jaar werden ruim 400 miljoen stuks behandeld voor meer dan 125 klanten in de e-commerce, de retail en de wholesale. De ambitie is om binnen drie jaar een omzet van 500 miljoen te halen.

Pierloot treedt onmiddellijk in dienst. Hij zal in een transitiefase naast Milliau werken. Nadien zal die laatste zich meer toeleggen op de strategie.

Pierloot gaf in januari aan bpost te kennen dat hij het bedrijf verliet, maar zei toen niet waar hij aan de slag zou gaan. Hij heeft een mooi palmares bij bpost opgebouwd. Hij was onder meer de architect van Georoute en optimaliseerde zo de postrondes. Later nam hij de leiding over de pakjesactiviteiten in België en de logistieke diensten voor e-commerce wereldwijd en, sinds mei vorig jaar, over de operationele- en verkoopnetwerken voor mail.

In ons volgend magazine Link2Logistics Management kunt u een uitgebreid interview met Johan Milliau lezen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo