Opel haalt slag thuis met LCV-offensief

Opel registreerde een verkoop van bijna 33.000 lichte bedrijfswagens in het eerste kwartaal – een toename met 35 % vergeleken met dezelfde periode in 2018. Het marktaandeel steeg in Europa met 0,6 %.

Van de LCV-variant van de nieuwe Opel Combo werden in de eerste drie maanden van het jaar ongeveer 6.900 exemplaren verkocht – een stijging van 68 % ten opzichte van 2018. De vraag naar zowel de Movano (+18%) als de Vivaro (+33%) was eveneens groter dan vorig jaar.

Ook de bestellingen toonden een aanzienlijke stijging in de voorbije maanden. “Het beduidende bestelvolume laat uitschijnen dat 2019 een goed jaar zal worden,” zegt Xavier Duchemin, Managing Director Sales, Aftersales & Marketing. De nieuwe Vivaro wordt later dit jaar gelanceerd en vanaf 2020 zal er ook een elektrische versie beschikbaar zijn.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo