transport media logo

Toyota Professional: Toyota’s LCV-offensief

Tot nu toe brak Toyata in de sector van de lichte bedrijfsvoertuigen in Europa nog geen potten. Met zijn Hilux en Proace kon het voorlopig nog slechts 37% van het spectrum innemen. Maar nu heeft Toyota dus besloten om de komende jaren van de LCV’s de pijler van zijn Products & Marketing-strategie te maken.

Wat de producten betreft, drukt die evolutie zich vooral uit in de komst van de Proace City begin volgend jaar. Deze bestelbus is net als zijn grote broer uit de alliantie met PSA voortgekomen. De constructeur kan hiermee nu eindelijk een oplossing aanbieden voor het marktsegment dat het meeste vruchten afwerpt, dat van de Commercial Delivery Van. Tegelijk wordt de Proace verrijkt met een Black Edition-versie en nieuwe connectiviteitsapparatuur. Halfweg 2020 volgt ten slotte een elektrische versie met batterijen. Een jaar later mag ook de Proace City zijn aanbod met een elektrisch exemplaar uitbreiden.

Het netwerk van zijn kant, maakt zich op om de lichte bedrijfsvoertuigen op gepaste wijze te onthalen: via de nieuwe structuur Toyota Professional. Die zal deel uitmaken van het huidige net, in het bijzonder van de Business Centers van het merk. Die aandacht voor LCV’s zal zowel commercieel als in de werkplaatsen worden gekenmerkt door personeel en materiaal dat helemaal op lichte bedrijfsvoertuigen is ingesteld. Ook in de showrooms van die LCV-centers krijgen de LBV’s bijzondere aandacht. De Centers zullen van alle modellen een zekere voorraad moeten hebben en ze zullen voorrang geven aan zelfstandigen en kleine ondernemingen. In België zal zo’n 40% van de 120 punten van het netwerk de benaming Toyota Professional dragen.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.