Citroën lanceert een grootschalig offensief rond elektrificatie. Tegen 2025 moet het volledige gamma, inclusief bedrijfsvoertuigen, beschikbaar zijn met elektromotor.
De bedrijfsvoertuigenafdeling van Citroën toont zich nog ambitieuzer. Tegen 2021 moet de elektrificatie van het gamma van de compacte bestelwagens volledig rond zijn. Het eerste voertuig dat onder handen wordt genomen is de Jumpy. Deze bestelwagen zal worden gebouwd op het EMP2 multi-energieplatform van de PSA Group. De Jumpy wordt geïntroduceerd met een keuze uit twee autonomievarianten: 200 km (WLTP-cyclus) met een batterij van 50 kWh en 300 km (WLTP) met een batterij van 75 kWh. In vergelijking met de versies met verbrandingsmotor, moet de elektrische Jumpy niet inboeten aan nuttig laadvermogen. Dit Citroën-model kwam in 2016 voor het eerst op de markt en in totaal werden er al meer 135.000 exemplaren van verkocht.
De intrede van de Jumpy met elektromotor is dus voorzien voor volgend jaar. De nieuwe 100% elektrische Berlingo Van wordt een jaar later (2021) geïntroduceerd. De elektrificatie slaat niet alleen op de bedrijfsvoertuigen, maar ook op de modellen die voor de particuliere markt zijn bestemd.
Eerder kondigde Citroën al aan dat het grootste model uit het bedrijfsvoertuigengamma, de Citroën Jumper, begin 2020 in elektrische uitvoering op de markt zal verschijnen.