Bol.com gaat nu ook verzending bij de verkooppartners zelf verzorgen

Bol.com lanceert later dit jaar een nieuwe dienst voor zijn partners: ‘Verzenden via bol.com’. Daarbij breidt het e-commerce platform zijn logistiek dienstenpakket uit. Het bood al de dienst ‘Logistiek via bol.com’ aan, waarbij het de logistiek en de verzending voor de partners vanuit het eigen distributiecentrum in Waalwijk verzorgt. Straks wordt de dienstverlening uitgebreid naar de partners die de voorraden in hun eigen magazijn opslaan. Op het platform bol.com worden 23 miljoen items aangeboden door 25.000 verkopers, de zogenaamde partners. Zij zijn nu goed voor de helft van de omzet. Naar verwachting zal dat aandeel blijven groeien. “Daardoor verandert onze rol. In plaats van verkoper zijn we nu hoofdzakelijk faciliterend”, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen. Met de dienst ‘Verzenden via bol.com’ zal de voorraad bij de partner liggen en verzorgt bol.com de logistiek en de verzending. Heel zware of grote producten vallen buiten deze nieuwe dienst. Deze zal in eerste instantie aan de partners in Nederland worden aangeboden. Later wordt dit uitgebreid naar België. Details over de nieuwe service, de tarieven en de werkwijze zijn nog niet gekend. Vermoedelijk wordt de nieuwe dienst ook gelanceerd omdat ‘Logistiek via bol.com’ slachtoffer is van zijn eigen succes. Het distributiecentrum in Waalwijk is zo goed als helemaal vol, zodat er een wachtlijst is ontstaan. Bol.com bouwt een tweede magazijn naast het eerste, maar dat zal pas in 2021 operationeel zijn. Met de nakende komst van Amazon – die ook logistieke diensten aanbiedt – is dat een middel om de partners aan zich te binden.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo