GCT wordt consolidatiehub voor binnenvaart

Kleine volumes containers die naar en uit de Antwerpse Haven gaan via het Albertkanaal, worden sinds 1 februari 2020 geconsolideerd op de Gosselin terminal in Deurne. Dit maakt deel uit van het uitegebreide actieplan containerbinnenvaart waarmee de Antwerpse havengemeenschap in oktober 2018 is gestart. De Antwerpse havengemeenschap breidde in september 2019 haar actieplan containerbinnenvaart uit. De bundeling van kleine volumes containers is een van de vijf pijlers waarop het plan berust en heeft tot doel de call sizes van binnenschepen op de maritieme terminals te vergroten en zo de afhandeling te optimaliseren. Gosselin Container Terminal wordt de vierde consolidatiehub naast BCTN Meerhout op het Albertkanaal, Stukwerkers in Gent en TCT in Willebroek. De consolidatiehubs organiseren het transport van en naar de maritieme terminals aan een vastgelegd transporttarief per hub. Vanuit Deurne worden containers vanaf 1 februari minstens per 20 containers met een lichter naar één van de deep sea terminals gestuurd. De overslagkost vor de binnenvaartoperatoren bedraagt 5 euro per container. “We zijn 100% voorbereid”, zegt Marc Smet, CEO van de Gosselin Group. “Verleden jaar breidden we onze terminal uit met 20.000 m², waardoor we het extra volume perfect kunnen behandelen.”

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo