Jost Group: “30 tot 50% meer vraag”

Jost Group is zowel actief in het internationale transport, het nationale transport als voor de retail (met name Carrefour). Jost Group wordt geconfronteerd met een sterk fluctuerende vraag en past haar werkwijze aan de huidige omstandigheden aan.

“In de retailsector zorgt de rush van de consument naar de supermarkten ervoor dat de volumes met 30 tot 50% toenemen”, legt Véronique Hustin, hoofd communicatie van de groep, uit. “De vraag varieert sterk van dag tot dag, en we moeten uiterst flexibel zijn. Langs de andere kant hebben sommige van onze klanten de sluiting van hun productie-eenheden aangekondigd, zoals Sprimoglass, waardoor we een aantal chauffeurs naar de retail kunnen overplaatsen. »

In het internationale vervoer heeft Jost Group echter nog geen significante daling van de transportvolumes gezien, maar nieuwe inperkingsmaatregelen, of zelfs rijverboden, zouden de situatie de komende dagen kunnen veranderen. Hoogstens wordt een deel van het verkeer vertraagd door de controles die aan bepaalde grensovergangen en bij sommige klanten worden opgelegd.

“Als een chauffeur thuiskomt met ziektesymptomen, wordt hij uiteraard in quarantaine geplaatst en hebben we op elke locatie reinigings- en desinfectiemaatregelen voor voertuigen getroffen. Gelukkig hebben we nog geen positieve gevallen van coronavirus gehad”, zegt Véronique Hustin, die ook verantwoordelijk is voor QHSE.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo