OVERZICHT: Nog steeds een grote productiviteit bij logistieke dienstverleners

Heel het land ligt in de greep van het Corona-virus.  In heel wat sectoren zijn er diverse maatregelen van kracht.  Andere dienen hun werkzaamheden stil te leggen. Hoe zit het met toeleveranciers naar de logistieke sector?  We vroegen het aan onze business partners.

Jungheinrich (handling)
Voor heel wat van onze klanten – denk bijvoorbeeld aan supermarkten – is het momenteel een zeer drukke periode en is het goed functioneren van hef- en magazijntrucks van levensbelang. Voor deze bedrijven is het dan ook essentieel dat zij kunnen rekenen op de service van Jungheinrich. Tot het einde van de lock down periode zullen al onze bedienden van thuis uit werken. Dat impliceert dat onze klanten al onze afdelingen – zoals verhuur, occasie, de webshop en de dienst-na-verkoop (en hun contactpersonen) – nog steeds kunnen bereiken op de vertrouwde telefoonnummers en e-mailadressen. Onze techniekers waarborgen – zolang dat kan – de continuïteit bij onze klanten. Dringende, essentiële reparaties kunnen bijgevolg onverminderd doorgaan. Onze fabrieken blijven geopend, leveringen van nieuwe trucks en onderdelen blijven voorlopig verzekerd.

STILL (handling)
De productiebevoorrading door interne en externe leveranciers is tot op de dag van vandaag gegarandeerd. Centrale en lokale taskforces komen dagelijks bijeen om de huidige situatie te evalueren en zo snel mogelijk te reageren op nieuwe ontwikkelingen. Wij geven er de voorkeur aan om ons advies te verschuiven naar digitale communicatiekanalen om het directe fysieke contact (conform de aanbevelingen van de gerenommeerde gezondheidsinstellingen) zoveel mogelijk te beperken. Vooral videoconferenties zijn voor ons een geschikt instrument om een persoonlijk, effectief en doelgericht contact te onderhouden. Onze servicemonteurs staan ook in deze uitdagende tijden aan uw zijde als betrouwbare partners. Onze klanten kunnen erop vertrouwen dat onze service-verplichtingen worden nagekomen. Onze toeleveringsketens voor de levering van reserveonderdelen zijn intact.

Hilaire Van der Haeghe (Handling)
Zolang de overheid het toestaat blijven wij actief, uiteraard in een aangepaste opstelling waarin wij meer gebruik maken van digitale communicatiemiddelen en thuiswerk. Onze techniekers blijven interventies uitvoeren en ons atelier is nog steeds actief. De impact voor onze klanten in minimaal, de reactiesnelheden zijn nagenoeg dezelfde als voorheen. Wij hebben ons organisatorisch en mentaal helemaal aangepast aan deze nieuwe omstandigheden. Wel geven wij momenteel een zekere prioriteit aan opdrachten in de voedseldistributie en verzorgingsector. Momenteel zijn de Europese YALE fabrieken in Italië, Ierland en Nederland en het Europese Parts Distribution Center in Nijmegen nog steeds actief. Uiteraard is het mogelijk dat bepaalde toeleveringen vertraging oplopen, maar momenteel zijn deze (nog) niet voelbaar. Enkel de aanvoer van nieuwe machines is enigszins vertraagd, de toelevering van onderdelen niet. Wel merken wij een daling van de commerciële activiteit, niet dringende aankoopdossiers worden door de klanten on hold gezet of uitgesteld.

A-Safe (aanrijdbeveiliging)
– Wij blijven actief voor iedereen.
– Al onze medewerkers werken vanuit hun home office en blijven steeds bereikbaar.
Iedereen kan bij ons terecht voor vragen, offertes, bestellingen, leveringen, enz.

Boplan (aanrijdbeveiliging)
– We blijven actief in deze periode, het zij in een geringere bezetting. De verwerking van onze bestellingen verloopt hierdoor in een trager tempo, maar we blijven voorlopig draaien.
– Onze klanten worden nog steeds bedeeld, echter worden afspraken voor installaties uitgesteld, het zij door de klant of door ons.

IPP (pallet centrale)
Wij zullen zeker actief moeten blijven in deze periode, als pallet pool leverancier vormen we een cruciaal onderdeel van de supply chain. Om onze service te kunnen blijven garanderen werken onze medewerkers, in navolging op het advies van het RIVM en de WHO, zoveel mogelijk vanuit verschillende (thuis)locaties in het land. Ook vanuit deze locaties hebben zij toegang tot alle benodigde systemen om de klant goed te kunnen faciliteren.
IPP heeft maatregelen genomen om in deze bijzondere tijden de service maximaal te houden. Een betrouwbare levering van pallets is te allen tijde essentieel voor onze klanten en dat weten we. Wij hebben voldoende pallets beschikbaar in de markt maar ook op onze depots om aan de vraag te voldoen. Naast de opgebouwde voorraad hebben we ook additionele maatregelen genomen om uitval in pallet productie te voorkomen. Zo mogen onze productielocaties niet meer bezocht worden door externen en worden hygiëne voorschriften strikt nageleefd.

iOn Logistics (software/oplossingen voor magazijn en logistiek management)
– Blijven jullie actief in deze periode? Wij blijven actief vanop afstand.
– Kunnen jullie klanten nog bedelen? Service verlenen? Bij iOnLogistics passen we homeworking al toe vanaf de eerste dag van de oprichting. In dit opzicht is het voor al onze medewerkers geen echte aanpassing. De aanpassing ten gevolge van de Corona-uitbraak is eerder te merken bij onze klanten waar we nu voor besprekingen overgeschakeld zijn op allerhande manieren van webconferentie. Gezien onze applicatie iTOS een webapplicatie is, hebben we geen problemen om de lopende implementaties bij onze klanten verder te zetten zolang onze klanten zelf ook actief blijven. Bij onwetendheden nemen we de gebruikers hun scherm over om op die manier te kunnen tonen hoe bepaalde zaken in onze applicatie iTOS best uitgevoerd worden.

In Concrete (herstelling van voegen en scheuren in magazijnen/werkvloeren)
– Blijven actief en bereikbaar in deze periode daar waar het kan.
– Op sommige locaties waar de productie nu stilligt en amper werknemers aanwezig zijn is het eigenlijk het beste moment om de noodzakelijke herstellingen te laten uitvoeren, met in acht name van de veiligheid/gezondheid voorschriften.

Topa Packaging (groothandel in verpakking en verpakkingsontwikkeling)
– Onze verkoop- en klantenserviceteams staan u via onze gebruikelijke kanalen te woord.
– Onze webshop is 24/7 geopend.
– Er is voldoende voorraad beschikbaar.
– Onze bezorgdiensten hebben extra maatregelen getroffen om het contact tussen koerier en ontvanger zo beperkt mogelijk te houden.

Valcke prefab Beton (bouw onderneming naar de industrie/logistiek)
Wij hebben het volgende aangekondigd: Valcke Prefab Beton gaat vanaf 23 maart t.e.m. (voorlopig) 3 april in algemene sluiting. Dit wil zeggen dat de werken op de werven, in de fabriek, op de baan als op kantoor niet meer zullen worden verdergezet. De aanvragen die wij zullen binnenkrijgen via onze website/info-adres zullen pas na de sluiting worden beantwoord.

Heylen Warehouses (bouw onderneming naar de industrie/logistiek)
Wij blijven actief, weliswaar hoofdzakelijk home office. Interne meetings zijn omgezet naar online teammeetings. De bouwwerven blijven lopen en de opvolging blijft gegarandeerd, eventueel met creatieve oplossingen, online vergaderingen en gecontroleerde site-visits. De impact van de beslissing van de regering zal pas in de volgende dagen en weken duidelijk worden. Het is voor ons bijna onmogelijk in te schatten en te plannen welke aannemers nog werken gaan of kunnen uitvoeren. Al onze medewerkers blijven beschikbaar en alle lopende zaken worden opgevolgd. Alle binnenkomende vragen zullen in mate van hoogdringendheid worden behandeld. Niet dringende interventies worden, in overleg, uitgesteld tot na de opschorting van de maatregelen.  Dringende problemen worden intern besproken en worden in de mate van het mogelijke en veilige opgelost. Belangrijk is dat dit steeds in overleg zal gebeuren met onze aannemers en de klant om zo een veilige werkomgeving te kunnen creëren.

Stream Software (software voor de logistiek- en douanesector)
Vanaf heden worden al onze medewerkers verplicht om thuis te werken.
Ons centraal nummer blijft beschikbaar maar met beperktere bereikbaarheid. Wij raden echter aan contact en de calls zo veel mogelijk via mail te laten gebeuren. Onze Customer Service blijft alle calls opnemen en tracht zoals steeds de oplossing zo snel als mogelijk aan te reiken. Het gekende mailadres is nog steeds Customerservice@streamsoftware.be.

Logistiek Direct (Globale toeleverancier)
Voor onze klant verandert er (tot nu toe) niets. Naast het feit dat er een fysiek contactverbod geldt met onze chauffeurs en de 1,5 meter afstand in acht wordt genomen, voeren wij geen ingrijpende veranderingen in. Ook in deze tijd blijven wij voor onze klanten klaarstaan. Onze dienstverlening blijft doorgaan, zoals men dat van ons gewend is.

Zetes (Supply chain oplossingen)
Of het nu gaat om het leveren van verbruiksartikelen of het ondersteunen van u met hardware of software, wij zullen alle middelen die ons ter beschikking staan inzetten om wendbaar te blijven en u op de best mogelijke manier te helpen. Wij zullen alles in het werk stellen om elke verstoring van onze klantenservice te beperken en het best mogelijke serviceniveau te behouden. Onze teams zijn in staat om op afstand en online te werken, wat ons in staat stelt om actief te blijven en te communiceren, maar ook om contact te onderhouden met leveranciers en met u. We werken onvermoeibaar om zowel de veiligheid van iedereen als de verwerking van uw aanvragen te garanderen. Als u vragen of specifieke wensen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen: +32 2 728 37 11 tussen 9u en 17u of via contact@be.zetes.com

Vanas (Magazijninrichting en WMS)
Wij blijven voorlopig gewoon actief. Klanten kunnen nog steeds bij ons terecht met vragen, offerte aanvragen, interventie aanvragen…. Ons intern en extern salesteam zijn nog steeds actief en willen ook met plezier online meetings inplannen om mensen verder te helpen met hun vragen. Ook onze technische dienst blijft actief om installaties en technische interventies uit te voeren waar mogelijk. Natuurlijk wordt hierbij wel steeds rekening gehouden met veilige afstanden tijdens contact en worden handen en toestellen zo veel mogelijk gereinigd. Wij blijven bereikbaar via mail engineering@vanas.eu en via ons algemeen nummer +32(0)3 568 33 00. Dus alle vragen of aanvragen zijn nog steeds welkom en worden zo snel mogelijk behandeld.

 

lees ook

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo