Renault Trucks factureerde 54.098 voertuigen in 2019, 1% minder dan in 2018. Het jaar werd duidelijk gekenmerkt door een zeer dynamische markt in de eerste helft en een sterke daling in de tweede helft.
Hoewel Renault Trucks vooruitgang heeft geboekt op zijn binnenlandse markt, heeft het bedrijf in Europa terrein verloren, in overeenstemming met de algemene trend op de verschillende lokale markten. De Franse constructeur sloot het jaar dus af met een marktaandeel van 8,5% boven 6 ton. Aan de andere kant presteerde het zeer goed in de export (+10%), ook al hadden deze markten (inclusief Turkije) te lijden onder een soms sterke daling van de registraties. Een ander gebied waarop de inspanningen van het merk vruchten afwerpen, zijn de tweedehandse voertuigen, met 9.442 verkochte eenheden (+11%) in een moeilijke context. Dit is te danken aan het succes van initiatieven zoals de herconfiguratie van recente trekkers tot vrachtwagens in de Used Trucks Factory in Bourg-en-Bresse, of speciale series zoals de T 01 Racing, die uitsluitend beschikbaar zijn op gebruikte trekkers.
Er zij op gewezen dat het gamma lichte bedrijfsvoertuigen voor Renault Trucks nu 1 verkocht voertuig op 3 vertegenwoordigt, met 18.148 gefactureerde eenheden in 2019.