Hans Lauwers, CEO van Econor-groep, is het niet eens met Febiac

Febiac nam recent een standpunt in waarbij het installeren van plexi scheidingswanden in bestelwagens als gevaarlijk wordt bestempeld. “Nochtans zijn de argumenten die aangehaald worden, niet van toepassing voor de scheidingswanden die wij aanbieden, repliceert Hans Lauwers”, CEO van aftermarket-group Econor.

Op 21 april werd door de Nationale Veiligheidsraad de plaatsing van plexi scheidingswanden in bestelwagens goedgekeurd. Deze wand geldt ter vervanging van de social distancing van 1.5 m zoals ook toegepast wordt aan ontvangstbalies en kassa’s van supermarkten. Deze scheidingswanden beperken de verspreiding van het virus, daar is iedereen het over eens. Maar Febiac stelt zich vragen over de verkeersveiligheid ervan. Plexi kan versplinteren en de inzittenden verwonden, aldus Febiac. “Dat klopt volledig”, repliceert Hans Lauwers, “maar plexi is een algemene benaming voor doorzichtig kunststof.”

“De Nationale Veiligheidsraad hoeft de technische verschillen helemaal niet te kennen en Febiac uiteraard ook niet”, aldus Hans Lauwers. “Als voertuigbouwer met eigen signafdeling hebben wij kennis van de verschillende soorten kunststof. Het gevaarlijke en versplinterbare plexiglas gebruiken wij niet voor de tussenwanden, wel polycarbonaat. Dit is een kunststof dat ook gebruikt wordt voor schermen en veiligheidsbrillen. Polycarbonaat kan niet versplinteren of breken, enkel buigen. Onze nieuwbouwafdeling BodyConstruct levert en plaatst perfect (verkeers)veilige tussenwanden”, bevestigt Hans Lauwers.

lees ook

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo