Upgrade probleem bij Satellic

Satellic heeft vorige week zijn OBU’s geüpdatet, maar een aantal apparaten leek niet te overleven. Een grote stress voor de betrokken transporteurs, die dit duidelijk niet nodig hadden om extra omzet te verliezen…

“Gisteren gingen twee van onze OBU’s kapot, waardoor wij niet alle onze klanten hebben kunnen beleveren. Vandaag (afgelopen vrijdag, nota van de redacteur) gaat opnieuw een OBU-unit stuk van één van deze die gisteren vervangen werd. Onze vrachtwagen zit al sinds 14.07 uur vast en we kunnen Satellic niet meer telefonisch bereiken. We hebben ons ingeschreven op de Live Chat op de 40e positie. We zijn nu 16e, maar de truck kan nog steeds niet herstarten”, vertelde Stephen Dolet (Twins Vervoer) eind van verleden week aan de UPTR. Het lijkt erop dat hij verre van alleen was. De transporteurs die uiteindelijk contact konden opnemen met Satellic kregen te horen dat ze ‘gewoon’ nieuwe OBU’s moesten bestellen… Te midden van de Covid-19-crisis maakt dit soort technische problemen Michael Reul (directeur van de UPTR) bijzonder boos. Hij vraagt zich af of de betrokken vervoerders wel recht hebben op enige vorm van compensatie door Satellic, aangezien er duidelijk sprake is van een omzetverlies.

Satellic is zich bewust van het probleem. “We zijn nog steeds bezig met het beoordelen van de impact, maar dit werk is nog niet voltooid. Het enige wat ik in dit stadium kan zeggen is dat Satellic zijn verantwoordelijkheid zal nemen”, aldus Satellic-woordvoerder Benoit Lempkowicz. Wordt vervolgd…

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo