Stephanie Feys (Zuidnatie): “Onze wendbaarheid zal ons door deze crisis halen”

Zuidnatie, net uitgeroepen tot Best Managed Company door Deloitte Private, wordt toch geraakt door de economische gevolgen van de gezondheidscrisis. Managing Director Stephanie Feys denkt echter dat Zuidnatie deze moeilijke periode zal doorstaan.

Zuidnatie is het enige bedrijf in de logistieke sector dat door Deloitte is gehonoreerd voor het jaar 2020. De criteria die door de Deloitte-experts zijn geanalyseerd zijn zeer breed en hebben betrekking op de administratieve en financiële structuur, de strategie en de innovatieve aspecten van het bedrijf. “Vorig jaar werden we benaderd door Deloitte om deel te nemen aan de het assessment, maar kwamen we te laat in het proces waardoor de coaching niet optimaal kon verlopen”, legt Feys uit. “Deze keer hebben we alle kansen benut en we zijn erg trots dat we het assessment tot een goed einde hebben gebracht en het kwaliteitslabel hebben behaald.

Maar hoe reageerde een Best Managed Company op de crisis? “Een van onze sterke punten als familiebedrijf is ons reactievermogen en de snelheid waarmee we beslissingen kunnen nemen. De voorbije jaren hebben we ook onze structuur verder geprofessionaliseerd en op intelligente wijze geïnvesteerd in onze IT-systemen, wat bijvoorbeeld het plotse telewerken van een groot deel van onze administratieve medewerkers heeft vergemakkelijkt”.

Zuidnatie is actief is gespecialiseerd in het behandelen van goederen met focus op breakbulk, containers, maar ook soft & hard commodities en het daarbijhorende logstieke proces, waarvan er één bijzonder getroffen is door de crisis: “De breakbulk  kent binnen de Haven van Antwerpen een sterk dalende trend, terwijl onze logistieke activiteiten goed stand hielden en de containerbehandelingen na een flinke dip nu weer aantrekken. Dit is één van de lessen die ik de afgelopen weken heb geleerd: we hebben onze activiteiten de afgelopen jaren goed gediversifieerd. Samen met de professionalisering en ons sterk managementteam maakt dit ons veerkrachtig tegenover een crisis zoals we die nu doormaken”, besluit Stephanie Feys.

lees ook

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo