[INTERVIEW] Group De Wolf gaat voor groei

Group De Wolf, in februari overgenomen door vijf nieuwe eigenaars, zit voor een nieuwe fase in haar geschiedenis. De nieuwe CEO Didier Potters legt uit hoe ze een nieuw elan willen geven aan het bedrijf uit Turnhout.

In februari hebben Didier Potters en zijn vader Pascal Potters samen met Jef en Fons De Wolf en Luc De Koninck alle aandelen van Group De Wolf overgenomen. Sindsdien maakt de afdeling van het medisch personen vervoer geen deel meer uit van de groep. Wat overblijft is Red Line Service en Red Line Logistic Services. Beide bedrijven stellen samen ongeveer 45 mensen tewerk en de vloot telt een honderdtal opleggers, 25 eigen vrachtwagens en trekkers en vier pleintrekkers voor korte afstand. “Reken daarbij nog een zelfde aantal trekkers in onderaanneming”, gaat de nieuwe CEO Didier Potters van wal. “Eerst en vooral denk ik dat een MBO vaak zijn oorsprong vindt in de onenigheid tussen de visie van de eigenaars en die van het management. Ook in ons geval is dit zo. Dus de stap op zich betekent al dat we een andere, nieuwe kijk hadden/hebben op de toenmalige situatie en de toekomst van Group De Wolf. De bereidheid tot investeren waar nuttig en nodig bijvoorbeeld. We werken aan een betere afstemming tussen de verschillende afdelingen. Waar deze vroeger eerder als aparte entiteiten werden gezien, willen we juist dat deze beter op elkaar afgestemd geraken en efficiënter samen kunnen werken. We zijn ondertussen ook gestart met een nieuw plannings- en opvolgsysteem voor het transport, we werken aan een nieuw logo, en we zijn volop bezig met de uitbreiding van onze warehousing capaciteit. Maar hier kom ik later verder op terug.”

“Momenteel is het aandeel FTL/LTL het grootst, waarin we naar een gezond evenwicht streven tussen beide. Express koerier is een relatief kleiner deel van de activiteiten. Onze intentie is uiteraard groei over de volledige breedte, maar we leggen momenteel eerder de nadruk op de uitbreiding van het aandeel LTL en de verdere uitbouw van express koerier. Groep De Wolf is namelijk ontstaan vanuit express koerier. We zijn er in elk geval de voorbije maanden op korte tijd al in geslaagd om ons netwerk aan betrouwbare partners binnen Europa stevig uit te bereiden, met regelmatige vertrektijden naar alle uithoeken van Europa en een grondige opvolging.”

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo