PSA/FCA-fusie stuit op LCV-struikelblok

Volgens verschillende door Autonews Europe aangehaalde bronnen zou de Europese Commissie bezwaren hebben tegen de voorgenomen fusie tussen de PSA- en FCA-groepen. Het belangrijkste struikelblok is de machtspositie die de twee spelers in de sector lichte bedrijfsvoertuigen zouden hebben.

Het is pas op 17 juni dat de Europese Commissie haar advies zal uitbrengen, nadat de twee groepen haar op 8 mei officieel in kennis hebben gesteld van hun voornemen om te fuseren. Het gecombineerde marktaandeel van de twee groepen in lichte bedrijfsvoertuigen (34% volgens de laatste cijfers van ACEA) zou problematisch zijn voor de Commissie. Die heeft PSA en FCA gevraagd hun voorstel te herzien en “concessies” voor te stellen. Concessies die zouden kunnen betekenen dat een van de merken van de toekomstige groep (Peugeot, Citroën, Opel of Fiat Professional) geen lichte bedrijfsvoertuigen meer op de markt zou brengen. Volgens Autonews Europe zullenPSA en FCA, indien zij er niet in slagen de Commissie in de komende dagen te overtuigen, geconfronteerd worden met een nieuwe onderzoeksfase die vier maanden zou duren.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo