Isuzu presenteert de nieuwe D-Max

De D-Max van Isuzu was het archetype van de robuuste maar eenvoudige pick-up. De nieuwe D-Max, die in het najaar wordt gelanceerd, is van een heel ander kaliber en wordt zelfs geleverd met een high-end V-Cross versie.

Mechanisch gezien is de nieuwe Isuzu D-Max gebaseerd op een geheel nieuw chassis met een 30 mm verlengde wielbasis, waarbij de 1,9-liter motor van zijn voorganger (164 pk, 360 Nm) behouden is gebleven. De kleinste motor op de markt moet nu met een SCR-katalysator worden uitgerust om de Euro 6D Full-norm te halen. De D-Max is trouwens de eerste pick-up die voldoet aan de norm die in 2021 van kracht wordt. Dankzij het gebruik van nieuwe staalsoorten voor het chassis is hij ook tussen de 50 en 100 kg op de weegschaal kwijtgeraakt.

Maar het is vooral in het basisontwerp dat de Isuzu het meest evolueert: net zo sterk, praktischer (30 mm meer op de nuttige hoogte van de bak), krijgt het een aantrekkelijker en minder basislichaam. Ook het interieur is aanzienlijk verbeterd, zowel wat betreft de ruimte (20 mm breder), de ergonomie als de afwerking. Bovendien begreep Isuzu van meet af aan de noodzaak om een chiquere versie van zijn D-Max aan te bieden: het wordt de D-Max V-Cross, alleen verkrijgbaar in een dubbele cabine en direct herkenbaar aan zijn zwarte grille, antracietzwarte afwerking, 18-inch wielen en lederen binnenafwerking.

Het voertuig dat we dankzij de goede zorg van de importeur hebben kunnen ontdekken (statisch, helaas) was echter een … Thaise versie die niet noodzakelijkerwijs de afwerking weergeeft die de in België op de markt gebrachte modellen zullen krijgen. In België zal het gamma bestaan uit drie cabines (korte, lange en dubbele) en drie afwerkingen (L, LS en LSX) naast de V-Cross.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo