[ADVERTORIAL] Vervoer Van Dievel en DKV Euro Service vinden elkaar blindelings

Vervoer Van Dievel draagt duurzaam ondernemen hoog in het vaandel. Dat lezen we op hun website. Bij DKV Euro Service hebben ze in augustus op dat vlak nog een belangrijke mijlpaal bereikt met de publicatie van het CR rapport. Het bewijst dat DKV duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheden niet alleen serieus neemt maar als integraal onderdeel opneemt in de NEXT-strategie. Mooi dat beide bedrijven op vlak van maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemerschap elkaar blindelings vinden. En er is meer…

Zoals veel vervoersbedrijven, was Van Dievel vooral gecharmeerd door de eerste betaalkaarten van DKV. Die stonden op voertuignaam waardoor men er niet alleen kon mee tanken, maar ook van heel wat bijkomende service kon genieten. De DKV CARD is de entreekaart voor het grootste en dichtste distributienetwerk van de transportbranche. Bij meer dan 100.000 acceptatiepunten in meer dan 42 landen kunnen DKV klanten met de tank- en servicepas alle voertuiggerelateerde diensten in Europa betalen en van vele voordelen profiteren.

Louis Dewael: “Bij Van Dievel zien we de tankkaarten vooral als ondersteuningskaart. Elk voertuig heeft er eentje zodat onze chauffeurs telkens zorgenvrij op pad kunnen. We hebben zo’n 100 tankkaarten in totaal. Bovendien zien we heel wat kostenbesparingen omdat we van voordelige dieselprijzen op onze routes profiteren. Daarnaast zijn er minder administratieve handelingen nodig aangezien we telkens een efficiënt en transparant overzicht van alle gemaakte kosten in één DKV afrekening bekomen.

Van Dievel werkt al meer dan 30 jaar samen met DKV. Waar het ooit begon met de tankkaarten, zijn daar later de tolboxen bijgekomen. Sinds kort heeft het bedrijf ook de nieuwe DKV BOX EUROPE geïnstalleerd. Die vervangt alle andere boxen waardoor men op termijn met slechts een box door heel Europa kan rijden.

Louis Dewael: “We hebben een vloot nieuwe vrachtwagens aangekocht en telkens we een nieuwe levering binnenkrijgen, installeren we de DKV BOX EUROPE. Momenteel beschikken we over een tiental boxen, maar het is de bedoeling om dit aantal snel uit te breiden naar een veertigtal. We rijden vooral in de Benelux, Duitsland en Frankrijk dus die ene box helpt ons om alle tolbedragen op onze routes automatisch te registreren. Zo winnen we niet alleen tijd maar ook geld, door de vereenvoudigde administratie.”

1 euro voor het Kinderkankerfonds
Omdat DKV 1 euro voor elke geleverde box aan het Kinderkankerfonds doneert, kiest Van Dievel niet alleen voor technologische vooruitgang maar ook voor een bijdrage aan het Kinderkankerfonds. En dan komen we terug bij dat maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemerschap waar beide bedrijven sowieso al stevig op inzetten. Een win-win dus voor beide bedrijven!

Flexibel ondernemen in tijden van COVID-19

Toen we de vraag stelden hoe Van Dievel het hoofd boven water houdt in moeilijke Coronatijden, antwoordde Louis Dewael het volgende: “Ons bedrijf bestaat al meer dan 80 jaar en in die tijd hebben we heel wat koerswijzigingen moeten doorvoeren. Want stilstaan is achteruitgaan. Met de pandemie is dat niet anders. Het komt erop neer om telkens opnieuw grote flexibiliteit aan de dag te leggen. We vragen dat van onze eigen mensen, maar ook van onze klanten. Niet wachten op beterschap is de boodschap, maar zelf de touwtjes in handen nemen en snel reageren op de gebeurtenissen zoals ze zich voordoen. Ik moet onze mensen bedanken dat ze in de huidige moeilijke en uitzonderlijke tijden nooit hebben opgegeven en er blijven voor gaan. Want de kracht van Van Dievel zit in ons personeel. We zijn er ons van bewust dat onze werknemers van kapitaal belang zijn. Zij bepalen de waarde van ons bedrijf en daarom investeren we sterk in onze mensen.”

Over Vervoer Van Dievel

Vervoer Van Dievel legt zich toe op full-load transport, in een straal van 500 km rond Brussel, in de Benelux en richting Duitsland en Frankrijk. Hierbij engageert het bedrijf zich, waar nodig, in klant-specifieke oplossingen.

 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo