Volvo Trucks versterkt strijd tegen verspilling met I-Save

Volvo Trucks kan nu eindelijk de nieuwe heavy-duty series op de markt brengen die vlak voor het begin van de Covid-19-crisis werden geïntroduceerd. Voor de FH, het vlaggenschip van het gamma, betekent dit een verdere vermindering van het brandstofverbruik dankzij een combinatie van maatregelen en discrete verbeteringen.

In de I-Save versie kan de Volvo FH het brandstofverbruik tot 10 procent verbeteren. Dat is tenminste het cijfer dat de fabrikant naar voren brengt en dat dit optimisme rechtvaardigt met een combinatie van technische verbeteringen:

  • de D13K Turbo-compoundmotor in Euro 6 Step D-versie, gelanceerd in 2019, met 300 Nm meer koppel, die nog vroeger komt (900 tpm)
  • nieuwe software-updates op basis van de analyse van de eerste gegevens die door de aangesloten voertuigen van de klanten zijn verzameld, maken het mogelijk om het evenwicht tussen het brandstofverbruik en het rijplezier in de Eco-modus verder te verfijnen
  • enkele, zij het minimale, verbeteringen in de luchtdoordringingscoëfficiënt, met name in de hoeken van de cabine, verminderde tussenruimten tussen de deuren en het voorpaneel of de nieuwe plaatsing van de richtingaanwijzers
  • I-See Predictive Cruise Control detecteert wanneer het het beste is om de motor iets te laten draaien voor het uitlopen.

 

De opgewaardeerde Volvo FH (met zijn volledig nieuwe digitale dashboard) is door een Duits tijdschrift getest op zijn benchmark-route en heeft een nieuw brandstofverbruiksrecord gevestigd. Volgens Volvo Trucks is de verbetering van het brandstofverbruik met 10 procent dan ook volledig haalbaar… wat we zeker zullen controleren zodra we een voertuig op onze eigen testbaan hebben.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo