Wallenborn zal magazijn bouwen op Liege Airport

De Luxemburgse Wallenborn, een van de belangrijkste Europese specialisten in Road Feeder Services, overweegt serieus om haar kantoor op de luchthaven van Luik aan te vullen met een nieuwe logistieke infrastructuur.

Wallenborn genereert meer dan de helft van zijn omzet in RFS. De groep heeft meer dan 1.000 chauffeurs in dienst en heeft 14 kantoren in tien verschillende landen. Sinds januari 2017 heeft Wallenborn een dochteronderneming in België en het is op de luchthaven van Luik dat het besloten heeft om zijn activiteiten te ontwikkelen. “Op dit moment hebben we al een 15-tal mensen in dienst in Luik, waar we onze lokale klanten ondersteunen, maar ook shuttles naar Brussels Airport organiseren. Het is voor deze shuttles dat we een Belgische transportvergunning hebben gekregen en dat we onze eigen Belgische vloot van vijf trekkers exploiteren”, legt Jason Breakwell, Commercieel Directeur van Wallenborn Transports SA, uit.

“Luik is een van de weinige luchthavens met een dergelijk groeipotentieel, omdat traditionele vrachthubs zoals Amsterdam of Frankfurt niet langer de hoogste prioriteit geven aan vracht en/of een ruimteprobleem hebben. Luik heeft geen grote ambities voor passagiersvluchten, is 24/7 open, heeft geen slotproblemen en heeft veel ruimte in reserve. Bovendien ligt de luchthaven van Luik centraler dan Leipzig, dat een gelijkaardig profiel heeft. We beginnen dus met het exploiteren van nieuwe intermodale verbindingen vanuit Luik, en we willen ook profiteren van het feit dat er geen echte RFS-specialist ter plaatse was. We hebben ook een stuk grond gekocht waarop we een logistieke infrastructuur kunnen opzetten”, bevestigt Breakwell in een interview dat in het volgende nummer van Truck & Business magazine zal verschijnen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo