Nedcargo klaar voor nieuwe periode van groei

Nedcargo ziet groeikansen op verschillende vlakken, en in het bijzonder in België waar het bedrijf zijn marktaandeel in twee jaar verdubbelen.  De oorlogskas van de Nederlandse logistieker lijkt echter nog goed gevuld.

Volgens directeur en oprichter Diederik Antvelink is de transportmarkt klaar voor een nieuwe consolidatieronde. “Wij zitten met een omzet van 100 miljoen euro per jaar weer ergens tussen tafellaken en servet. We moeten onze omzet de komende twee jaar minimaal verdubbelen. We kijken om ons heen voor overnames van bedrijfsonderdelen van collega-transporteurs die goed bij Nedcargo passen. Bij de verkoop van de binnenvaarttak in 2018 hebben we een flinke oorlogskas aangelegd. Deze is in eerste aanleg gebruikt om de drie divisies Nederland, België en Expeditie te fuseren en volledig onder één organisatie, ICT systeem en directieteam te brengen. Daardoor kunnen we nu het hele bedrijf centraal aansturen en maximaal profiteren van synergie en schaalvoordeel. De oorlogskas is nog goed gevuld. Dat kan bij verdere consolidatie in de transportwereld goed van pas komen.”

Groei in België

In Nederland heeft Nedcargo naar eigen zeggen een marktaandeel van 20 % en mikt op een autonome groei van 5 à 10 % per jaar. De groei moet onder meer gebeuren in Haaften, waar Nedcargo uitbreidt met een distributie centrum van 50.000 m2. De grootste groeimarkt lijkt echter België te zijn. In ons land heeft Nedcargo een marktaandeel van 8 % in het segment sterke drank en verpakte levensmiddelen. “De ambitie is om het marktaandeel in twee jaar te verdubbelen, aldus eigenaar Roderick de la Houssaye. Hij sluit verdere overnames niet uit. Ook in de ‘travel retail’ ziet het bedrijf opportuniteiten. “Door de coronacrisis is de taxfree markt het afgelopen jaar ingezakt, maar dat is van tijdelijke aard. Ik verwacht dat Nedcargo de komende drie jaar zijn omzet in dit marktsegment kan verdrievoudigen door ons aanbod uit te breiden naar parfums, lekkernijen en andere luxe artikelen”, aldus de la Houssaye.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo