[ADVERTORIAL] Ook in 2021 gaat Renault voor een leiderspositie

Renault doet het bijzonder goed op het vlak van lichte bedrijfsvoertuigen, met op de Belgische markt een podiumplaats de afgelopen jaren. Die leiderspositie wil het ook in 2021 veiligstellen met nieuwe producten die perfect inspelen op de marktvraag en sterke verkoopvoorwaarden, ook nu het bedrijfsvoertuigensalon van Brussel een jaar overslaat.

Een juiste analyse van de markt, toekomstgerichte beslissingen bij de ontwikkeling van het gamma lichte bedrijfsvoertuigen en een uiterst professioneel georganiseerd PRO+ bedrijfswagen netwerk, dat is volgens Ingrid Lockley de grote sterkte van Renault. Een mooi voorbeeld is volgens de LCV-manager van het merk de Renault Master ZE. “Een 100% elektrische bestelwagen van die grootte, is op maat gemaakt van bedrijven die de stad als actieterrein hebben en daar ook met almaar strengere emissiebeperkingen willen blijven opereren.”

Om de Master ZE voor nog meer bedrijven de ideale keuze te maken krijg hij al een reeks updates. “Afgelopen najaar hebben we zijn maximum toegelaten massa verhoogd van 3,1 naar 3,5 ton, wat de klant al snel 370kg extra laadvermogen oplevert. Daarnaast is er voortaan ook een chassis-cabine uitvoering die meer op- en ombouwmogelijkheden in tweede fase mogelijk maakt.”

Nieuwe Kangoo en Trafic

2021 wordt voor Renault een belangrijk jaar, met een volledig nieuwe generatie van zijn meest compacte bestelwagen, de Kangoo. Het wordt zelfs een heuse Kangoo-familie! “We weten uit ervaring dat de Kangoo-klantenbasis heel breed en divers is. Daarom hebben we bij de volledig nieuwe generatie gezorgd voor een aanbod dat breder is dan ooit. De Kangoo voor personenvervoer en de Kangoo Van bestelwagen zetten in eerste plaats hun elegante design maar ook hun uitrusting met de allerlaatste technologieën centraal. De Express Van bestelwagen komt dan weer tegemoetkomt aan de eisen van jonge ondernemers en meer pragmatisch ingestelde bedrijfsvoertuigenkopers.”

Die verbreding in het gamma maakt dat er ruimere keuzemogelijkheden aangeboden kunnen worden. “We kunnen uitpakken met meer comfort- en veiligheidstechnologieën voor wie het net iets meer mag zijn, en een origineel deurconcept dat met 1 426mm, de breedste zijdeuropening in zijn klasse heeft,” aldus Lockley. “Daarnaast bieden we opnieuw, naast de diesel ook een benzinemotor aan, waarvan we zien dat daar in dit veranderende mobiliteitslandschap vraag naar is. De huidige Kangoo ZE wordt nog even verder gecommercialiseerd maar een elektrische variant in het nieuwe familie aanbod staat natuurlijk ook op de planning.”

Ook terug te vinden op de productplanning van Renault voor 2021: de nieuwe Trafic. Ingrid Lockley: “De Nieuwe Trafic Passenger en SpaceClass zullen al in het voorjaar van 2021 van de band rollen, maar natuurlijk volgen in het najaar ook bedrijfsvoertuigversies van ons middelgrote model. Naar het voorbeeld van de personenwagenversies krijgen ze een nieuwe look, meer technologieën die het comfort en de veiligheid ten goede komen en een nog praktischer en hoogwaardiger interieur.”

Geen fysiek salon, wel mooie Saloncondities

Hoewel een fysiek bedrijfsvoertuigensalon pas voor 2022 zal zijn, blijft de salonperiode voor Renault een cruciaal moment. “Het belang van het Salon is bijzonder groot voor de Belgische markt. We gaan er bij Renault dan ook voor de volle 100 % voor, met digitale oplossingen om onze klanten te tonen waar onze bedrijfsvoertuigen voor staan en onweerstaanbare saloncondities! Die zijn trouwens al gestart op 1 december, met als één van de speerpunten 5 jaar garantie voor onze bedrijfsvoertuigen in financiële leasing,” besluit Ingrid Lockley.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo