[ADVERTORIAL] Teleroute stelt veiligheid voorop voor het toekomstige wegvervoer

2020 is een keerpunt geweest voor het goederenvervoer over de weg. We bevinden ons in een crisisperiode die de noodzaak heeft aangetoond om door te gaan met de digitalisering van de sector en met collaboratieve oplossingen zoals de Teleroute-vrachtbeurs, een onderdeel van de Alpega Group.

De pandemie heeft veel transportbedrijven gedwongen om de gevestigde bedrijfsprocessen te heroverwegen en de responscapaciteit te vergroten. Daarom zijn vrachtbeurzen als Teleroute tijdens de crisis van cruciaal belang geweest om de efficiëntie van de bedrijven te verbeteren via realtimesamenwerking.

Al sinds 1985 is het de missie van Teleroute om de transport- en logistieke sector te voorzien van een slim instrument om vrachten en vrachtwagencapaciteit op een effectieve, gemakkelijke en veilige manier met elkaar te matchen. Elke dag werken we hard om de functionering van ons platform te verbeteren en tegenwoordig worden er elke dag opnieuw meer dan 200.000 vrachten en voertuigen aangeboden door een veilige community van ruim 70.000 geverifieerde transportprofessionals. Dit is essentieel om de routes te optimaliseren en de marges te vergroten en om een einde te maken aan een van de belangrijkste achilleshielen van transportbedrijven, namelijk de lege ritten.

Het veiligste netwerk in Europa

Teleroute wil een veilige omgeving doorheen heel Europa opbouwen door een zeer strikt kwaliteitsbeleid te voeren, met bijzondere aandacht voor de veiligheidscontroles bij aanmelding. Het doel is tweeledig: enerzijds het filteren van de toetredende nieuwe bedrijven en anderzijds het blijven monitoren van hun gedrag.

Om onze vrachtbeurs veilig te houden, bieden we onze klanten tools en diensten aan die een betrouwbare samenwerking mogelijk maken tussen al diegenen die deel uitmaken van onze transportcommunity. Zo krijgt elk van onze klanten een objectieve beoordeling op basis van hun activiteitenniveau en betalingsgedrag.  Ook heeft elk lid van onze community een eigen bedrijfsprofiel, dat toegankelijk is voor alle leden, met informatie over wanneer het bedrijf toegetreden is tot het platform en met branchespecifieke bedrijfsdocumenten.

Een toegevoegde waarde die wij onze klanten bieden en die ons onderscheidt van andere spelers op de markt is de informatiedienst. Wij verstrekken over elk bedrijf dat actief is op een van de drie vrachtbeurzen van de Alpega Group (123cargo, Teleroute en Wtransnet) informatie over de staat van dienst en het gedrag van het bedrijf binnen de vrachtbeurs. Dit is een van de diensten die onze klanten het meest waarderen, omdat het hen in staat stelt om met een gerust hart nieuwe samenwerkingen aan te gaan.

Altijd betaald worden, wat er ook gebeurt

Een ander goed voorbeeld hiervan is onze Schuldbemiddelingsdienst, die klanten ondersteunt bij de betaling van hun facturen en een succespercentage van 95% kent. Als een factuur niet betaald wordt, dan wordt het incident geregistreerd en komt onze bemiddelingsdienst in actie om het geschil tussen de betrokken bedrijven op te lossen. Zo wordt bijvoorbeeld de toegang van het bedrijf tot ons systeem geblokkeerd als er niet op tijd betaald is als preventieve maatregel totdat het probleem opgelost is en wordt het bedrijf gemonitord om zeker te zijn dat zich geen andere betalingsachterstanden voordoen. Als het bedrijf dit gedrag niet corrigeert, dan kunnen er zwaardere maatregelen genomen worden, zoals economische sancties of zelfs uitzetting uit de community.

Daarnaast kondigde Teleroute begin dit jaar de introductie aan van de dienst Betalingsgarantie voor transporteurs via een partnerschap met Coface, een wereldleider op het gebied van kredietverzekeringen. Deze unieke dienst zorgt ervoor dat transporteurs beschermd zijn in geval van niet-betaling en is direct aan te vragen via het Teleroute-platform. De mogelijkheid om de betaling voor specifieke transporten te garanderen stelt transporteurs in staat om hun diensten tegen concurrerendere prijzen aan te bieden en de uitgaven voor verladers en expediteurs effectief omlaag te brengen.

FastPayment, onze nieuwste dienst voor transporteurs

De meest recente innovatie van Teleroute, die dit veiligheidsconcept zonder meer versterkt, is de introductie van de FastPayment-dienst in België en Nederland, waarbij transporteurs slechts 24 uur na de bevestiging van de factuur voor hun geleverde transportdiensten worden betaald. FastPayment is eenvoudig te activeren via het Teleroute-platform en is de allerbeste manier om sneller dan ooit en op een volledig veilige manier betalingen te ontvangen.

De introductie van FastPayment is een antwoord op de lange betalingstermijnen die de sector al jaren kent. Het ontlast de transporteurs van de vervelende taak om achter de betalingen van hun facturen aan te moeten gaan en zorgt ervoor dat deze 24 uur later uitgevoerd worden.

Door de ervaringen gedurende deze maanden is de digitalisering van de sector niet langer wenselijk maar noodzakelijk geworden. De directe toekomst zal dan ook bepaald worden door het gebruik van nieuwe technologieën. Bij Teleroute en de Alpega Group hebben we technologie altijd gezien als een instrument voor samenwerkingen en we bevinden ons nu in een bevoorrechte positie om deze nieuwe realiteit te omarmen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo