Zo moet Jungheinrich er tegen 2025 uitzien

Jungheinrich heeft zijn strategie 2025+ bekendgemaakt, een langetermijnvisie met als doel een winstgevende groei. Het plan bestaat uit twaalf deelstrategieën met ongeveer 100 concrete initiatieven voor het verhogen van de rendabiliteit, efficiëntie en duurzaamheid. We pikken de hoofdpunten eruit.

Wat technologie betreft, werkt Jungheinrich aan de uitbreiding van zijn automatiseringsportfolio, met oplossingen als transportsystemen zonder bestuurder, geautomatiseerde magazijnen, software en robotica. Het ziet in de automatisering van de intralogistiek immers een groeidomein, met een markt die er jaarlijks met 7 tot 10% op zal vooruitgaan. Het bedrijf zal ook verder inzetten op lithium-ion technologie, een domein waarin het vandaag al sterk is. Tegen 2025 wil het 70% van al zijn verkochte voertuigen met lithium-ion batterij afleveren. Daarom worden de komende jaren nog meer modellen met volledig geïntegreerde lithium-ion batterij op de markt gebracht.

Een groot groeipotentieel is volgens Jungheinrich ook weggelegd voor de divisie Powertrain Solutions. Hier stelt het bedrijf zijn expertise inzake energiesystemen ook ter beschikking aan andere fabrikanten, onder meer in de (land)bouwmachine-industrie, om ektromobiliteit ook buiten de eigen branche te bevorderen.

Duurzaam en winstgevend

Jungheinrich zal zich vooral richten op zijn activiteiten in de Europese, Chinese en Noord-Amerikaanse markten. Die zijn samen goed voor ongeveer 80% van de wereldmarkt in de intralogistiek. Bovendien is het bedrijf van plan het aandeel van zijn omzet buiten Europa tot meer dan 20% te verhogen. Het zet daarbij extra geld opzij voor gerichte overnames en strategische partnerships.

Het bedrijf versnelt ook zijn eigen digitale transformatie om zo de efficiëntie te verhogen. Alle processen en structuren van het bedrijf worden in deze context herzien en geoptimaliseerd om zo de rendabiliteit en effectiviteit te vergroten. In de Strategie 2025+ zet Jungheinrich nog meer in op duurzaamheid, ook in zijn toeleveringsketen, en wil het CO2-neutraal worden. Daarnaast wil Jungheinrich zich de komende jaren positioneren als aantrekkelijke werkgever, met ook meer vrouwelijke managers moet daarbij verder worden verhoogd.

Door organische groei, maar ook door gerichte overnames en strategische partnerships in verschillende domeinen wil het in 2025 een omzet realiseren van meer dan 5 miljard euro. De EBIT-ROS moet worden verbeterd tot meer dan 8% en de EBT-ROS tot meer dan 7,5%. Tegen 2025 moet de EBT per werknemer meer dan 17.500 euro bedragen. Het doel bestaat erin de cashflow uit de lopende bedrijfsactiviteit (operating cashflow) te verhogen tot 8 à 10%.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo