Binnenkort ook elektrische versie Maxus Deliver 9

De Maxus eDeliver 9 is de grote elektrische broer van de eDeliver3 en zal in de loop van de komende maanden de EV80 vervangen. De eDeliver 9 zet grote stappen op het vlak van design, technologie, afwerking en uitrusting in vergelijking met de EV80. Het Chinese merk dat door de Belgische Alcomotive-groep ingevoerd wordt, had de Deliver 9 al in zijn aanbod met een dieselmotor.

Bij zijn lancering in juni zal de Maxus eDeliver 9 beschikbaar zijn in twee verschillende koetswerkversies met N1-homologatie (L2H2 en L3H2 met een laadvermogen van 860 tot 1.200 kg afhankelijk van de gekozen batterij), en één uitvoering met N2-homologatie tot 4,05 ton (L3H3 en een laadvermogen van 1.350 kg). Begin 2022 wordt het aanbod uitgebreid met een chassis-cabine uitvoering.

Batterij en aandrijflijn

De eDeliver 9 biedt een keuze uit drie verschillende batterijpacks: 52, 72 of 89 kWh. Daarmee komt hij volgens de WLTP-cyclus 186 tot 296 km ver (en zelfs 353 km in stadsverkeer). De N2 is enkel verkrijgbaar met de grootste batterij en komt daarmee 275 km ver. Zijn topsnelheid is beperkt tot 90 km/u, terwijl de N1-uitvoeringen het bij 100 km/u voor bekeken houden. Alle versies van de eDeliver 9 zijn uitgerust met een elektromotor van 204 pk met een maximumkoppel van 310 Nm. Als enige in zijn segment beschikt hij daardoor over een maximaal sleepvermogen tot 1.500 kg, niet onbelangrijk voor gemeentediensten en aannemers.

De standaard boordlader kan driefasig AC-laden aan een snelheid tot 11 kW, en aan een DC-snellader haalt de eDeliver 9 een laadsnelheid van 50 kW (voor de 52 kWh-batterij) tot 72 kW (voor de 72 kWh-batterij). Daarmee duurt een volledige laadcyclus (van 5 tot 100%) aan een doorsnee 11 kW wallbox tussen de vijf en de 7,5 uur (afhankelijk van de gekozen batterij). Aan een snellader kan in iets meer dan 10 minuten tot 100 km extra rijbereik ‘getankt’ worden en na een halfuurtje is hij voor 80% geladen.

Uitrusting en prijs

Geen keuzestress, Maxus biedt zijn eDeliver 9 aan in één enkel uitrustingsniveau dat heel wat comfort- en veiligheidsnufjes biedt. Het 10-duim grote centrale aanraakscherm groepeert smartphone-connectiviteit, infotainment en de achteruitrijcamera. Parkeersensoren voor- en achteraan én airconditioning zijn standaard, net als dodehoekbewaking, bandendruksensoren en zes airbags, waaronder gordijnairbags: een unicum in dit segment. De L3-uitvoeringen krijgt een automatische noodremfunctie, adaptieve cruise control en een rijstrookassistent.

De instapprijs voor de Maxus eDeliver 9 L2H2 met 52 kWh-batterij bedraagt 52.990 excl. BTW. De L3-versie staat in de showroom vanaf 64.490 euro excl. BTW, de N2-gehomologeerde L3H3 net geen 75.000 euro excl. BTW. Elke Maxus eDeliver 9 geniet van een volledige fabriekswaarborg en wegbijstand van 5 jaar/100.000km en een waarborg op de batterijen van 8 jaar/160.000 km.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo