DAF Trucks heeft een grote order ontvangen van de Belgische krijgsmacht en zal 879 all wheel drive CF Military trucks vanaf 2022 leveren. Deze voertuigen met Tatra-chassis zullen Unimogs en Volvos uit de jaren tachtig vervangen.
DAF moest wachten op een beslissing van de Raad van State om het nieuws, dat al twee maanden in de lucht hing, bekend te maken. Iveco had namelijk de aanbestedingsprocedure betwist die in januari 2020 van start was gegaan. De order van 879 CF bestaat uit 636 trucks met een 4×4 aandrijflijn, die zullen worden ingezet voor algemene transporttaken. Daarnaast levert DAF 243 trucks met een 8×8 aandrijflijn voor een veelheid aan toepassingen (kipper, containertransport en inzet waarvoor een kraan nodig is).
De CF Military modellen van DAF gebruiken het uniek chassis-concept van Tatra met een centrale buis, waarin de onafhankelijke wielophanging en de aandrijflijn geïntegreerd zijn. De chassis worden trouwens geproduceerd bij Tatra in Tsjechië. Dit geeft de CF Military uitstekende off-road-capaciteiten, zelfs in de meest uitdagende terreinen. De trucks worden aangedreven door een 10,8 liter Paccar MX-11 (4×4) of een 12,9 liter Paccar MX-13 (8×8) motor met vermogens van 300 kW/410 pk tot 340 kW/460 pk. In totaal zullen 352 CF Military voertuigen worden uitgerust met een ballistische cabine, geleverd door Tatra Defense Systems. De overige cabines worden in Westerlo geproduceerd.
Het volledige onderhoud van de CF Military trucks van de Belgische krijgsmacht kan worden uitgevoerd door het DAF-dealernetwerk.