UPDATE Alles over de nieuwe Renault Trucks T

Renault Trucks blijft details bekendmaken over de nieuwe cabine van de T-, C- en K-gamma’s. Aan de buitenkant zijn de veranderingen minimaal, maar de rijpositie is verbeterd.

Aan de buitenkant onderscheidt de nieuwe Renault Trucks T zich van het huidige gamma met zijn nieuwe LED-lampen. Deze zijn veel slanker, waardoor er meer ruimte is voor de carrosseriepanelen aan de deurzijde en ook de luchtstroom rond de deurklink en de wielkasten is enigszins gewijzigd. Er zijn geen andere grote veranderingen, vooral omdat het gepresenteerde model nog steeds klassieke spiegels heeft.

Het is bij de bestuurderspost dat de T het meest evolueert, met een stuurkolom die veel meer verstelmogelijkheden biedt en het gemakkelijker maakt om in te stappen en de ideale rijpositie te vinden. Dit was een van de belangrijkste zwakke punten van de huidige T geworden in het licht van de verjongde concurrentie. De stuurkolom wordt met een voetschakelaar versteld om zowel de stand als de kanteling van het stuurwiel in te stellen, zodat u uw ideale rijpositie met beide handen aan het stuur kunt vinden. Tenslotte is het Neiman stuurkolomslot vervangen door een startknop.

Het volledig digitale dashboard biedt nieuwe configuratiemogelijkheden, maar het is vooral de rechterkant van het dashboard die is veranderd: een nieuwe grote lade (met geïntegreerde bekerhouder) is verschenen in het onderste deel en een magnetische bevestigingsrail voor mobiele telefoons en/of tablets is toegevoegd aan het bovenste deel. De lengte van deze rail hangt af van de gekozen optie: ofwel kiest de klant voor een secundair scherm dat in het dashboard is geïntegreerd (in dat geval wordt de rail alleen gebruikt voor een smartphone), ofwel krijgt de tablet van de bestuurder de voorkeur met een lange rail die de voor het secundaire scherm bestemde ruimte inneemt. Opladen gebeurt via twee USB-C aansluitingen. Ook het slaapgedeelte is opgewaardeerd: de matras (die van de bodem kan worden gescheiden, zodat een hoeslaken kan worden gebruikt) is 13% dikker en het aantal veren is verdubbeld. Als optie is het mogelijk een wasbare traagschuim matras topper toe te voegen.

Een belofte: 3% vermindering van het verbruik

Renault Trucks kondigt een verdere daling van het verbruik met 3% aan, die het resultaat is van een combinatie van verschillende kleine verbeteringen:

  • betere luchtpenetratiecoëfficiënt
  • nieuwe versie van de Optivision predictive cruise control, met een standaard geactiveerde Eco On-rijmodus en een Eco Off-rijmodus die de bestuurder in real time informeert over de impact van zijn persoonlijke keuzes
  • nieuwe functie Pulse and Glide die de snelheid van het voertuig handhaaft rond het ingestelde punt van de cruisecontrol (+/- 2 km/u)
  • Klasse A banden, de meest efficiënte in termen van brandstofbesparing.

Lees alles over Renault Trucks

Renault Trucks

video

Renault Trucks toont Master en Master ZE – Best of VAN Xperience

Het gamma van lichte bedrijfsvoertuigen van Renault Trucks bestaat uit verschillende uitvoeringen van de Master. Zo zijn hier vandaag de elektrische Master ZE en de nieuwste generatie van de Master met een zuinige Euro 6 motor. Renault Trucks richt zich met deze Master ZE vooral tot de laatste fase van de logistieke keten. De Z.E. […]

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo