Distrilog Group levert case voor 7de editie TL Hub Business Game

De zevende editie van de TL Hub Business Game vindt plaats bij Distrilog Group. Docenten van de deelnemende hogescholen kunnen nu, uit de drie aangereikte cases, kiezen waarmee hun leerlingen aan de slag gaan

Na Coca-Cola Enterprises Belgium, Decathlon, H.Essers, Gefco, Kuehne+Nagel en Rhenus Terminal Brussels wordt Distrilog Group de gastheer van de zevende editie van de TL Hub Business Game. De TL Hub Business Game brengt toekomstige bachelors of masters in transport, logistiek of supply chain in aanraking met een concrete probleemstelling. Distrilog Group heeft drie mogelijke thema’s voorgesteld, waartussen de docenten vervolgens hun keuze kunnen maken:

  1. Centralisatie van grote voorraden in grote geautomatiseerde fulfilment centers vs. decentralisatie vanwege mobiliteitsproblemen en specifieke klanteneisen
  2. Optimalisatie van warehouse processen aan de hand van nieuwe technologieën
  3. COVID-19 geeft een boost aan e-commerce: is dit positief voor de mobiliteit en het milieu? Indien negatief, wat kan dan een alternatieve oplossing zijn?

 

TL Hub verwacht opnieuw een tiental hogescholen met om en bij de 300 deelnemende studenten. Vorig jaar won de Haute École Francisco Ferrer de 6de editie van de Business Game, gewijd aan de multimodale terminal die Rhenus exploiteert voor bouwmaterialen in de Haven van Brussel.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo