Volta Trucks verhoogt zijn ambities

Volta Trucks wil tegen 2025 27.000 vrachtwagens per jaar verkopen. Om dit ambitieuzere doel te bereiken, rekent de nieuwe fabrikant van elektrische vrachtwagens op een steeds breder gamma en een gedecentraliseerd productiesysteem.

Tot dusver heeft Volta Trucks gecommuniceerd over zijn Zero-model (waarvan er 60 vooraf zijn besteld door VPD in België). De Volta Zero is een 16-tons bakwagen met een bereik van 150 tot 200 kilometer. De eerste exemplaren, zo belooft Volta Trucks, zullen nog voor het einde van het jaar worden geproduceerd en de serieproductie zal 12 maanden later van start gaan. Tegen 2025 zal het gamma worden uitgebreid met nog eens drie modellen om de markt tussen 7,5 en 19 ton te bestrijken. Er komt eerst een 19-tons versie, gevolgd door een 12-tons tussenmodel in 2023 en een 7,5-tons eind 2024. Alle modellen zullen een cabine delen met een breed direct zicht en een centraal geplaatste en verlaagde chauffeursstoel. Hoewel hij lager zit dan in een conventionele truck, heeft de chauffeur een zicht van 220 graden.


Volta Trucks zal zich ook onderscheiden door een gedecentraliseerde industriële strategie: productie-eenheden zullen geleidelijk in gebruik worden genomen in de nabijheid van de belangrijkste markten. Gezien de bestelling van 1.000 eenheden door het Franse verhuurbedrijf Petit Forestier, zou Parijs de eerste moeten zijn die wordt bediend, evenals Londen, aangezien beide hoofdsteden zeer specifieke plannen hebben om dieselmotoren uit te bannen. In België zou voor het eind van het jaar een eerste openbare presentatie kunnen plaatsvinden. Het staat echter vast dat de verschillende versies van de Volta Zero alleen op de markt zullen worden gebracht als een “Truck as a Service”-formule, d.w.z. een “full service”-verhuur met vervangwagen inbegrepen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo