Facts for Impact: Michelin informeert klanten [Advertorial]

Michelin maakt zich sterk dat alle nieuwe producten en diensten die ze introduceren een impact meebrengen op de business van haar klanten. Goede intenties, maar het zijn de feiten waar het uiteindelijk om draait. Op een speciale website voor de transportsector deelt Michelin de concrete voorbeelden van deze strategie.

Peter Govaert, Operational Marketing Manager Truck Benelux, licht de achtergrond van Facts for Impact toe: “Als we een nieuw product in de markt zetten, moet het waarde toevoegen voor de vervoerders. Het gaat erom dat die waarde impact heeft op hun bedrijfsactiviteiten, bijvoorbeeld in de vorm van een lagere TCO of een kleinere ecologische voetafdruk. Die impact moet uiteraard meetbaar en op feiten gebaseerd zijn. Vandaar de slagzin Facts for Impact.

Michelin streeft er naar om een echte partner te zijn van de transportbedrijven. “We willen de klant begeleiden bij alle aspecten, van bij de keuze van de juiste band tot de opvolging”, vervolgt Govaert. “We adviseren onze klanten welke banden voor hun activiteiten het meest geschikt zijn en leggen tevens uit wat de voordelen zijn van het opsnijden en vernieuwen van de banden. Het helpt onze klanten hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Dat advies is belangrijk, want enkel banden kopen met lage rolweerstand heeft niet altijd zin. Soms kan men beter voor een ander type band kiezen. Anderzijds hebben we in ons gamma banden met lage rolweerstand zowel banden voor het lange afstandsvervoer (X Line Energy) als banden voor regionaal verkeer (X Multi Energy) en zelfs distributie. Een klant het juiste advies geven helpt hem zijn TCO beter te controleren en meteen mee te werken aan duurzaamheid in transport. Een tip: bent u actief in internationaal transport en wilt u met Michelin de meeste brandstofbesparing realiseren, kies voor de 70 serie banden in X Line Energy.”

Michelin & Mattheeuws-Denecker

Een voorbeeld van een transporteur die alle vertrouwen stelt in Michelin om de druk op het milieu te verminderen is Mattheeuws-Denecker in Veurne. Deze transporteur is actief in het bulkvervoer en exploiteert een vloot van 200 trekkers en 400 opleggers. “Wij zijn altijd al een trendsetter en innovator geweest.”, zegt Eric Mattheeuws met overtuiging. “Dat is tevens de reden waarom we al twee keer de Green Truck Award konden winnen. Mattheeuws-Denecker investeert in veiligheid, bedrijfszekerheid en milieuvriendelijkheid. Een onderdeel daarvan is de bandenvernieuwing via Michelin Remix. Mattheeuws-Denecker kiest voor zijn vloot bewust voor de robuustere X Multi Heady Duty en de standaard X Multi banden omdat er vaak moet geladen of gelost worden op onverharde ondergrond. Banden die alleen ontwikkeld zijn voor lage rolweerstand zijn dus minder interessant, want bij ons gaat het over robuustheid en kilometers. Wij kiezen ook doelbewust voor het opsnijden en rechaperen van de Michelin banden. Het milieuaspect met betrekking tot banden is daarbij vooral dat er 50 kg afval en 60 kg CO2 bespaard wordt per band die vernieuwd wordt naar Michelin Remix.”


Bezoek eens de website

Geïnteresseerden raden we ten zeerste een bezoek aan op onze nieuwe website factsforimpact.eu. Hier laat Michelin duidelijk zien wat wordt bedoeld met Facts for Impact. Daarnaast geeft Michelin bezoekers aan de website een kijkje achter de schermen van het testcentrum. Elk nieuw product, wordt op voorhand grondig getest. Video’s verduidelijken wat die testen inhouden en welke impact ze hebben op de TCO en de mobiliteit van de eindgebruikers.


 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo