ChargePoint neemt ‘has·to·be’ over

De zaken bewegen aan een sneltempo in de wereld van de laadoplossingen voor elektrische voertuigen. Chargepoint, één van de grote spelers op het vlak van laadnetwerken in Europa an de VS, neemt ‘has·to·be’ over, dat een Europees softwareplatform voor EV-laden aanbiedt.

Chargepoint verwacht dat het met de overname zijn marktleiderschap zal versterken. has·to·be werd opgericht in 2013, met Volkswagen als één van de investeerders en een belangrijke stakeholder. Het bedrijf heeft momenteel 125 werknemers in Oostenrijk en Duitsland, ongeveer 40.000 genetwerkte oplaadpunten en meer dan 250.000 genetwerkte oplaadpunten via open roamingovereenkomsten. ChargePoint kan profiteren van het sterke Europese marktaandeel van has·to·be, met name in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. has·to·be bedient meer dan 1000 klanten in verschillende sectoren, van de auto-industrie en wagenparken tot de olie-, gas- en energiesector, waaronder merken zoals Aral, Audi, GP Joule, Ionity en Porsche.

Pasquale Romano, President en CEO bij ChargePoint: “Als gevestigde leider in Noord-Amerika is het van cruciaal belang voor onze groeistrategie om te blijven investeren in Europa. We zijn verheugd te kunnen aankondigen dat we overeenstemming hebben bereikt over de overname van has·to·be: een leider op zich, met een getalenteerd team, een indrukwekkend klantenbestand dat elektrische mobiliteit omarmt en krachtige technologie. Door onze krachten te bundelen, zijn we beter in staat onze leiderschapspositie versneld te versterken, nu elektrificatie op beide continenten aan terrein wint.”

Met de overname is een bedrag van zo’n €250 miljoen gemoeid, die deels cash en deels in aandelen betaald zal worden. De twee partijen wachten nu nog op goedkeuring van de regelgevende instanties voor het aftonden van de overname.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo