Covid-communicatie zorgt voor groei Mail & Retail bij bpost

bpost heeft zijn financiële resultaten voor het tweede kwartaal van 2021 bekendgemaakt. Uit de resultaten blijkt dat de divisie Mail & Retail er voor één keer in geslaagd is de omzet en zelfs de rentabiliteit te verhogen.

De totale bedrijfsopbrengsten van de Mail & Retail divisie bedragen 508,1 miljoen EUR (iets minder dan 50 % van de totale bedrijfsopbrengsten  van de groep). Deze stijging van 8,5% is te danken aan het herstel van de volumes ondersteund door eenmalige COVID-19 communicatie en van een positieve impact op de posttarieven. Echter profiteren die cijfers ook van de lage vergelijkingscijfers van vorig jaar. Hte ligt net omgekeerd met de divisie Parcels & Logistics: daar bedragen de totale bedrijfsopbrengsten bedragen 283,4 miljoen EUR (-3,9% tegen een hoge vergelijkingsbasis in het tweede kwartaal van 2020).

Het aangepaste EBIT voor de groep bedraagt 106,6 miljoen EUR (marge van 10,3%). Dat is een stijging van 31,6 miljoen EUR in vergelijking met het tweede kwartaal van vorig jaar. bpost verwacht nu nu dat de aangepaste EBIT voor het boekjaar 2021 meer dan 340 miljoen EUR zal bedragen.

 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo