Featured Video Play Icon

Best of VAN Xperience 2021: ontmoet de grote spelers van de LCV-sector!

Terwijl de Best of VAN Xperience vorig jaar wel kon doorgaan, zij het nog steeds in met een stukje onzekerheid en heel wat extra gezondheidsmaatregelen, moet de editie 2021 opnieuw een zo goed als ‘normale’ editie worden met bovendien een aantal verbeteringen. En vooral: een live fysiek evenement op 23 september 2021 in De Montil in Affligem!

De Best of VAN Xperience is een plek om kennis te maken met anderen uit de sector en ervaringen uit te wisselen, de nieuwste en meest interessante voertuigen van het moment te testen (met een grote focus op geëlektrificeerde modellen), en vooral ook om door middel van panelgesprekken meer te weten te komen over de hot topics van vandaag en morgen in de LCV-sector. Uiteraard is het networking-aspect vandaag belangrijker dan ooit, en daar wordt tijdens deze editie van de Best of VAN Xperience dus volop op ingezet. Zo ontmoet je er andere wagenparkbeheerders en bedrijfsvoertuigeigenaars, sectorfederaties als Traxio en Febiac, maar ook dienstverleners als Athlon Car Lease, DKV EuroService, Intersticker, J&T Autolease, Vos Car Electronics en Touring, onze partner voor het evenement. Maar daarnaast is er ook een interessant en leerrijk programma en aandacht voor de meest verdienstelijke mensen en bedrijven in de sector.

Debatten Best of VAN Xperience

Debatten

De LCV-sector is in volle beweging. Elektrificatie, chiptekorten, een wereldwijde druk op materiaalprijzen, wettelijke beperkingen en maatschappelijke veranderingen… het heeft allemaal zijn weerslag op de LCV-sector. Tijdens de Best of VAN Xperience probeert Transportmedia voor de aanwezigen klaarheid te scheppen door middel van thematische debatten. Dit zijn de onderwerpen:

  • Elektrische LCVs: TCO of TCU?

Elektrische bestelwagens zijn op dit moment nog een stuk prijziger dan hun thermische variant. De vraag is of en hoe die meerkost terugverdiend kan worden. Daarbij wordt vaak gesproken van een verschuiving van Total Cost of Ownership naar Total Cost of Use. Een verschil dat tijdens dit debat uitgespit wordt.

  • Iedereen een laadpaal?

Hoewel de verkoop nu nog niet zo’n vaart loopt, is het duidelijk dat ook in LCV-land elektrificatie de toekomst is. Alleen: bestelwagens worden overdag gebruikt en staan ’s avonds vaak bij werknemers voor de deur… werknemers die niet noodzakelijk een laadpaal (kunnen) hebben. Wat is de impact op het wagenparkbeheer?

  • Wat zijn de perspectieven op het vlak van levertijden van voertuigen?

Na de lockdown-fabriekssluitingen, leveringsproblemen voor chips en andere componenten en de prijs en schaarste van hout en andere materialen, zijn de leveringstermijnen van veel voertuigen opgelopen tot vele maanden, terwijl de vraag hoog is door de e-commerce boom. Wat zijn de perspectieven?

  • LCVs verbannen uit steden?

Lage emissiezones, stadstol en stemmen die opgaan voor het verbieden van bepaalde voertuigcategorieën zoals pick-ups) in steden: wat is de toekomst voor lichte bedrijfsvoertuigen in steden. Zullen deze mogelijke beperkingen verplaatsingen in de stad enkel bemoeilijken, of ook zorgen voor opportuniteiten?

Verkiezingen Best of VAN 2021

Verkiezingen

De Best of VAN Xperience 2021 staat natuurlijk ook in teken van de sterren uit de sector, die we willen bekronen met onze awards. We onderscheiden x verschillende categorieën:

  • VAN Expert of the Year: vroeger de LCV Manager of the Year
  • (Super) Best Dealer of the Year
  • Most Loved VAN (stemmen kan je hier nog doen)
  • Best VAN Solution: voor de gespecialiseerde om- en opbouwers
  • Best Fleet Owner VAN

 

Praktisch

Best of VAN Xperience 2021 gaat door op 23 september in de Montil in Affligem. Inschrijven is verplicht en kan via deze link. De registratiecode is BOVX21-TRM. Het evenement gaat door in twee tijdsslots: van 9u30 tot 13u en van 14u tot 17u30.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo