De Nikola Tre verschijnt in zijn definitieve vorm

Nikola Motors stelt zijn laatste ontwerpen tentoon op de ACT Expo in Santa Monica, Californië, waar een bijna-definitieve versie te zien is van zijn Tre. Die zal samen met Iveco worden geproduceerd in de fabriek van deze laatste in Ulm, Duitsland.

Over het voertuig zelf is nog geen nieuwe informatie vrijgegeven, maar de foto laat duidelijk zien dat de productieversie van de Tre BEV zoveel mogelijk elementen gemeen zal hebben met de S-Way van Iveco. Hooguit is er een specifieke grille en nieuwe LED-inserts. Het voertuig dat in Santa Monica te zien is, is ook uitgerust met conventionele spiegels.

De brandstofcel FCEV-versie van de Tre zou innovatiever kunnen zijn op het vlak van binnenruimte, want de nieuwe beelden die door Nikola zijn vrijgegeven, tonen een duidelijk verlengde cabine vooraan, zoals tot nu toe alleen DAF heeft gedaan met zijn nieuwe zware reeks.

De Amerikaanse fabrikant heeft ook nieuwe technische details onthuld over zijn toekomstige waterstoftruck: we wisten al dat de Tre en Two zouden worden aangedreven door elektrische assen van Bosch, maar de Duitse leverancier zal ook de brandstofcellen leveren. Deze zullen beschikbaar zijn met 200 en 300 kW om in een eerste fase een actieradius te bieden van 500 mijl voor regionaal vervoer en, in een tweede fase, 900 mijl voor vervoer over lange afstand. Nikola zal deze van Bosch afkomstige brandstofcellen produceren in zijn eigen fabriek in Coolidge, maar het is waarschijnlijk dat Bosch ze rechtstreeks zal leveren aan de Iveco-fabriek in Ulm waar de Nikola Tre voor Europa zal worden gebouwd. In de VS zou de productie in 2023 van start moeten gaan.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo