Hino presenteert zijn waterstofaangedreven ‘Class 8

De Japanse fabrikant Hino (een dochteronderneming van Toyota) heeft een nieuwe waterstofaangedreven trekker voor de Noord-Amerikaanse markt voorgesteld. De Hino XL8 Fuel Cell is nog niet klaar voor de markt, maar het is wel een rijdend prototype.

De XL8 brandstofcel combineert een chassis uit de XL8-serie met een aandrijflijn van Toyota. De Japanse reus had aanvankelijk samengewerkt met de Amerikaanse groep Paccar, maar kondigde in oktober jongstleden aan dat het alleen verder zou gaan met het ontwerp en de bouw van een vrachtwagen met brandstofcel. Een dozijn XL8 Fuel Cells zal nu worden geassembleerd om te worden getest in het havencomplex van Los Angeles/Long Beach. De massaproductie is gepland voor 2023 in de fabriek van Toyota Motor Manufacturing in Kentucky. Intussen zou Hino moeten communiceren over de kenmerken en prestaties van het voertuig, want op dit ogenblik heerst er een beetje radiostilte over dit onderwerp.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo