Marvesa Tank Transport: “Met de UTA One box rijden wij onbezorgd door Europa” [Advertorial]

Nino van de Weijenberg, accountmanager bij UTA Benelux heeft een leuk gesprek gehad met Mike Willemsen van Marvesa Tank Transport. Deze onderneming is klant bij UTA sinds december 2020. Deze klant maakt zowel gebruik van onze diesel service als de tolservice van UTA.

En dit naar grote tevredenheid waar UTA uiteraard trots op is. Bij UTA staat de klant altijd centraal en dit wordt bevestigd in dit interview door onze tevreden klant.

Kunt u ons iets vertellen over uw bedrijf en zijn geschiedenis?

ATT is een dochteronderneming van Marvesa Oils and Fats en is ontstaan nadat Marvesa Noba Vetveredeling in april 2018 overnam. De trucks, die toen nog eigendom waren van Rotie gingen in de verkoop mee naar Marvesa en daaruit ontstond ATT.

Nu, ruim 3 jaar later, staat een grootscheepse verhuizing voor de deur, waarbij Marvesa Oils and Fats zal gaan vertrekken naar Rotterdam. Dat was voor mij het moment om voor te stellen om zowel de Eurovergunning aan te vragen voor derden transporten en een naamswijziging, van Amsterdam Tank Transport naar Marvesa Tank Transport.

Deze wijziging is vooralsnog enkel een handelsnaam, echter in de nabije toekomst zal ATT volledig overgaan in MTT. De trucks die we overnamen zaten allemaal ruim aan de kilometers en hadden een twijfelachtige onderhoudshistorie en daarom is er vorig jaar voor de zomer voor gekozen een grootscheeps testtraject met 4 truckmerken op poten te zetten om de beste leverancier voor ons uit te zoeken en de 10 verouderde trucks te vervangen en de vloot in onze eigen kleuren te zetten. Iveco, Mercedes, Scania en Volvo werkte hieraan mee en uiteindelijk is er gekozen voor Volvo. Mede door de groei in afname bij MOAF is er gekozen om ook direct uit te breiden en gingen er 10 trucks uit en kwamen er 15 nieuwe Volvo FH´s voor terug.

Hieraan gekoppeld moest er gezocht worden naar een goede oplossing voor de toltrajecten binnen Europa en een bijpassende Service Card. Daar kwam UTA uiteindelijk het best uit de verf.

Voor welke onderdelen van uw werk heeft u een betrouwbare partner en dienstverlener nodig?

Wij zochten voor onze truckleverancier en daarbij behorende services een betrouwbare partner. Dit waren voor MTT de belangrijkste uitgangspunten, toen we een plan opstelde om uit te breiden en te professionaliseren.

Hoe kende u UTA?

UTA ken ik uit de periode dat ikzelf nog reed, de authentieke bordjes die door heel Europa bij de tankstations te zien zijn, zijn natuurlijk legendarisch. Welke kilometervreter kent die nou niet? Echter ervaring met UTA had ik niet eerder.

Hoe lang en volgens welke criteria heeft u UTA als uw zakenpartner gekozen?

Tegenwoordig wordt in vrijwel elk land in Europa tol geheven voor voertuigen die meer wegen dan het totale toegestane gewicht van 3,5 ton. Wij waren op zoek naar een provider voor de tolverzorging en leverancier van tankkaarten die in heel Europa kunnen worden geaccepteerd. UTA biedt ons deze oplossing. Een leverancier, een aanspreek partner, 1 factuur kortom alles on der 1 dak waarmee we overzicht en inzicht hebben over onze transportkosten.

UTA voldeed aan deze en criteria en de keuze was hiermee snel gemaakt

Met de UTA Full Service Card hebben wij de mogelijkheid om in heel Europa te tanken en in ons geval ook tankreinigingen af te rekenen.
Onze criteria was redelijk eenvoudig, evenals de insteek van UTA. Wij gebruiken de UTA One® box en de UTA Full Service Card sinds december 2020, toen onze eerste nieuwe trucks opgeleverd werden.

Welke producten en diensten van UTA gebruikt u en welke waardeert u het meest?

Wij gebruiken de UTA One® tol box de UTA Full Service Card.

De UTA-kaart is voor ons meer dan alleen een tankpas voor transacties zonder contanten: naast dat het om een van de grootste onafhankelijke acceptatienetwerken van merken in Europa gaat, en meer dan 53.600 tankstations omvat, geeft UTA toegang tot tal van diensten die voor ons wagenpark van belang zijn. En met de UTA One® box rijden wij onbezorgd door Europa.

Wat is uw ervaring hiermee?

Mijn ervaring met UTA is naar grote tevredenheid. Naast de diversiteit van de inzet is er een enorm sterk Serviceteam dat goed bereikbaar is, als er vragen of problemen zijn. Correct en pragmatisch, goed bereikbaar en altijd vriendelijk.

Hoe zou u uw ervaring beoordelen en zou u UTA aanbevelen?

Ik ben zeer tevreden over UTA. Ik denk dat ik me geen fijnere organisatie voor kan stellen. Mijn ervaringen met grote(re) concurrenten vond ik vaak teleurstellend, met name als het om service ging.

 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo