Egide Sebastian is overleden

Egide Sebastian, een waar monument van de vrachtwagenwereld in de provincie Luik, agent en vervolgens dealer van Volvo Trucks sinds 1969, is op 80-jarige leeftijd overleden. Van de naast het ouderlijk huis gebouwde werkplaats tot de drie ultramoderne garages van vandaag, van heldhaftige pechverhelpingsdiensten tot digitale methodes, Egide Sebastian had alle veranderingen in de wereld van de vrachtwagens meegemaakt.

Egide Sebastian was een verstokte werker en werkte als mecanicien en vrachtwagenchauffeur voordat hij zijn eerste garage in La Calamine oprichtte. In 1969 werd hij Volvo-agent nadat hij zijn carrière was begonnen bij de Magirus-garage in Aken, aan de andere kant van de grens. Sebastian won snel het vertrouwen van de grote vrachtwagenparken in de regio, zoals Ghemar en Weerts, met een bijzonder efficiënte servicebenadering. Andere vloten volgden in de jaren tachtig en negentig, zoals Mond en Jean Vincent, maar Egide Sebastian heeft de kleinere klanten nooit verwaarloosd.

Toen Volvo Trucks het aantal distributiecontracten in België wilde verminderen, heeft Egide Sebastian de nodige stappen ondernomen om een garage te bouwen in Namen en vervolgens nog een in Melen. Vandaag vertegenwoordigt Truck Service Sebastian Volvo Trucks in Melen, Herstal en Namen onder de leiding van Yves Sebastian, de zoon van Egide. Hij heeft de laatste jaren een stapje terug gedaan, maar heeft altijd oog gehouden voor ‘zijn’ garages en ‘zijn’ vrachtwagens, en vastgehouden aan zijn principes, die soms afweken dan de gevestigde norm, zoals deze: “Het is de klant die beslist wanneer hij voor onderhoud komt, en het is aan de garage om zich aan te passen.”

De redactie van Transportmedia betuigt haar innige deelneming aan de familie van Egide Sebastian en het personeel van Truck Service Sebastian.

Lees alles over Volvo Trucks Belux

Volvo Trucks Belux

video

Volvo Trucks FH Aero – Transport & VAN.TV 64 (Kanaal Z – maart 2024)

Volvo Trucks heeft een belangrijke evolutie van de FH-cabine gepresenteerd, die naar voren toe verlengd is om hem aerodynamischer te maken en het brandstofverbruik te verlagen. De Zweedse fabrikant heeft gebruik gemaakt van de speelruimte die de huidige regelgeving biedt voor maximumgewichten en -afmetingen voor vrachtwagens, zoals DAF Trucks heeft gedaan met de XG+ en […]

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo