Heylen Warehouses neemt een participatie in CityDoxx door middel van een 50/50 joint venture, maken de beide bedrijven vanochtend bekend. Het partnership speelt in op de groeiende vraag naar ‘last mile logistics’ in België en Nederland.
De combinatie van Heylens decennialange ervaring in de bouw van logistiek vastgoed en CityDoxx’ knowhow rond stadslogistiek heeft als doel in de komende jaren een compleet netwerk uit te bouwen van CityDoxx-locaties, verspreid over de grotere steden in Nederland en België. Heylen meldt dat de verwerving van de eerste locaties en onderhandelingen met een aantal landelijk opererende partijen voor de verhuur van meerdere units in het netwerk zijn opgestart. Precieze details over de locaties geven de bedrijven vandaag nog niet vrij.
Een CityDoxx-gebouw biedt ruimte aan twee of meer logistieke units van 1.000m² – 2.000m², voorzien van meerdere loading docks voor trucks en bestelbussen en het kenmerkende “huisje” met daarin kantoorruimte en een kantine. De units kunnen intern met elkaar worden verbonden, waardoor ook grotere oppervlakten kunnen worden geboden. Elke unit beschikt over parkeerplaatsen voor bestelbussen en personenauto’s. CityDoxx biedt haar huurders bovendien elektrische laadinfrastructuur, met zonnepanelen op het dak van elk gebouw en opslagcapaciteit. Hierdoor zijn huurders in staat om hun bezorging op basis van Zero Emission uit te voeren. Op een aantal locaties waar meerdere vraagstukken op gebied van mobiliteit spelen, wordt het CityDoxx concept uitgebreid naar een ‘Mobiliteitshub’, waar boven de logistieke units een (openbare) parkeergarage wordt gerealiseerd. Ook dat dubbele ruimtegebruik past in de duurzaamheidsambities van CityDoxx.