Rederij CMA CGM stapt in last-milespecialist Colis Privé

De Franse rederij CMA CGM neemt een belang van 51% in Colis Privé, een eveneens Franse specialist in last mile delivery. Deze deal versterkt de aanwezigheid van CMA CGM-dochter CEVA Logistics in de sector van de e-commerce. 

De CMA CGM Group zet met deze overname zijn expansie in de logistiek voort om end-to-end transport- en logistieke oplossingen te bieden en te ontwikkelen ter ondersteuning van de supply chains van zijn klanten. De groep kondigde onlangs ook al de overname aan van Ingram Micro’s Commerce & Lifecycle Services (CLS) om de bestaande e-commerceactiviteiten van CEVA Logistics te versterken en haar positie te versterken in belangrijke domeinen zoals technologie, retail en mode. Ook de overname van Colis Privé moet ervoor zorgen dat CEVA Logistics nog beter uit de verf komt als e-commercespeler.

“Deze operatie zal ons in staat stellen end-to-end logistieke oplossingen aan te bieden aan onze e-commerceklanten voor wie de last mile een kritieke fase is. Door gebruik te maken van de wereldwijde aanwezigheid van onze dochteronderneming CEVA Logistics, is het onze ambitie om Colis Privé internationaal te ontwikkelen, te beginnen met Europa waar het bedrijf al gevestigd is”, zegt  CMA CGM-CEO Rodolphe Saadé. Frédéric Pons en Eric Paumier, medestichters van Colis Privé, zien vooral mogelijkheden in de synergiën en complementariteit tussen Colis Privé en CEVA Logistics.

CMA CGM vervangt privépostbedrijf Hopps Group als meerderheidsaandeelhouder van Colis Privé en behoudt de mogelijkheid om zijn belang in het bedrijf later nog op de drijven. Welk bedrag de Franse rederij op tafel heeft gelegd in deze operatie werd niet meegedeeld. De deal wacht ook nog op goedkeuring van de mededingingsautoriteiten en de werknemersvertegenwoordiging binnen het bedrijf. Colis Privé is sinds maart 2021 ook actief op de Belgische markt.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo